ABB i samarbete med Salesforce.com

ABB inleder samarbete med Salesforce för att uppnå säljsamarbete i realtid

2014-09-03 - ABB, det ledande kraft och automationsföretaget, har tecknat ett globalt avtal med Salesforce.com gällande försäljning och molnbaserade tjänster, som erbjuder mer flexibilitet och informationsutbyte i realtid för att uppnå ett effektivare försäljningsarbete.

Avtalet innebär en ny nivå av samarbete inom och mellan ABB:s globala sälj- och serviceteam såväl som interaktion med kunder och partners genom en öppen och gemensam ABB-plattform. De två företagen ska arbeta tillsammans för att förbättra och stärka plattformen och anpassa Salesforces lösningar till de som krav som finns inom kraft- och automationsindustrin.

Genom att samarbeta med Salesforce, kommer ABB att ytterligare förbättra närheten till kunderna och marknaden, accelerera lönsam tillväxt samt öka service- och svarstiderna gentemot kunderna.

"Detta globala samarbete sätter ABB i en idealisk position för att driva lönsam organisk tillväxt och öka tjänstemannaproduktiviteten genom en ny, flexibel samarbetsplattform med fokus på kundupplevelse och ökad säljkårseffektivitet," säger ABB:s vd Ulrich Spiesshofer. "Salesforce ger oss den bästa plattformen för att öka lyhördheten och effektiviteten i vår globala säljorganisation och hela ABB, med fördjupad lokal branschkunskap och expertis som resultat. Vi är idealiska samarbetspartners med kompletterande styrkor."

All information och kunskap från våra befintliga, tidigare kundvårds- och CRM-system kommer att integreras i en ny, global Salesforce-baserad CRM-plattform. När all data väl är överförd kommer informationen att finnas tillgänglig direkt för hela säljorganisationen i ABB.

"Det finns en naturlig synergi för samverkan mellan våra två organisationer, särskilt runt innovation inom försäljning och service och vi är glada över att vara en central del av ABB:s utveckling", säger Marc Benioff, ordförande och koncernchef för salesforce.com.

ABB (www.abb.com) är ledande inom kraft- och automationsteknik. Våra lösningar förbättrar prestanda och minimerar miljöpåverkan för energiföretag och industrier. ABB-koncernens bolag verkar i omkring 100 länder och har ungefär 145 000 medarbetare.

Media Relations:
Thomas Schmidt, Antonio Ligi