ABB lanserar den första branschspecifika portalen för instrumentering för massa och papper för optimerad hantering av installerad bas av L&W-produkter

• Utvidgning av den webbaserade myABB-plattformen med självbetjäning ger kunderna en 360-graders vy av viktig information om ABB L&W:s installerade bas
  • Unikt erbjudande samlar detaljerad dokumentation, serviceavtal och information om supportärenden i en gemensam uppkopplad databas
  • myABB för L&W förbättrar långsiktig planering och kortsiktig problemlösning för att möjliggöra proaktiv hantering av underhåll, vilket minskar kostnader och risker

ABB lanserar en lösning som är helt ny i branschen i form av en L&W-specifik utvidgning av den befintliga myABB-portalen. Genom att ta det bästa av det nuvarande verktyget och synkronisera det med kundernas installerade L&W-bas kommer myABB for L&W att hjälpa bruken att hantera underhåll, kalibrering och planera livscykelhantering för ABB:s laboratorieutrustning.

myABB for L&W ger tillgång till ABB-experter dygnet runt via ett webbaserat självbetjäningsverktyg som ger en 360-graders vy i realtid av all detaljerad dokumentation och interaktion om service och livscykelhantering av den installerade L&W-basen. Detta är tillgängligt via ett lättanvänt, anpassningsbart gränssnitt som också ger insyn i annan ABB-utrustning i ett bruks större installerade bas, exempelvis deras styrsystem.

myABB for L&W är utformat för att öka produktiviteten och effektiviteten och sparar tid för bruken när de letar efter underhålls- och servicedokumentation och historik, samtidigt som det hjälper till att lösa potentiella problem som brist på personalresurser eller kompetensbrister. Det säkerställer att laboratorietekniker alltid har aktuell information om allt som rör hela deras installerade L&W-bas, inklusive livscykelförändringar, reservdelar, serviceavtal, kalibreringsrapporter och supportärenden. Teamen på bruken får meddelanden om kommande nödvändiga tjänster, reservdelar eller ändringar som krävs för deras installerade bas, vilket i sin tur minskar antalet fel och driftstopp.

"myABB for L&W kommer att innehålla den senaste informationen och dokumentationen för L&W:s installerade bas i form av en webbaserad databas som är tillgänglig dygnet runt och som innehåller kundspecifikt innehåll för laboratorieutrustning som inte finns någon annanstans i branschen", säger Per Sandström, Product Line Manager för laboratorie- och processprovningsmätningar för ABB Pulp and Paper. "myABB öppnar dörren till en digital underhållsresa genom att använda data och teknik för att få en bättre förståelse för hur väl laboratorieutrustningen fungerar. Vi är stolta över att kunna hjälpa våra massa- och papperskunder att hantera sin installerade L&W-bas enklare och säkerställa den längsta möjliga livscykeln och den mest effektiva underhållshanteringen."

myABB for L&W kan köpas som en del av ett serviceavtal för ABB Pulp and Paper Care och finns i två olika alternativ.

ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) är ett ledande globalt teknikbolag som driver omställningen av samhälle och industri för att uppnå en mer produktiv och hållbar framtid. Genom att koppla samman mjukvara med produkter inom electrification, robotics, automation och motion skapar ABB lösningar som driver teknikens möjligheter till nya höjder. ABB:s framgångar bygger på en lång historia av tekniskt ledarskap som sträcker sig mer än 130 år tillbaka i tiden och drivs framåt av runt 105 000 skickliga medarbetare i fler än 100 länder. www.abb.com

Process Automation: ABB:s affärsområde Process Automation är ledande inom automation, elektrifiering och digitalisering för process- och hybridindustrin. Vi tjänar våra kunder med en bred portfölj av produkter, system och end-to-end-lösningar, inklusive vårt # 1 distribuerade styrsystem, programvara och livscykeltjänster, branschspecifika produkter samt erbjudanden inom mätning- och analys, marin och turboladdning. Som den globala # 2 på marknaden bygger vi på vår djupa domänexpertis, vårt mångsidiga team och globala fotavtryck och är dedikerade till att hjälpa våra kunder att öka konkurrenskraften, förbättra deras avkastning på investeringarna och köra säkra, smarta och hållbara verksamheter. go.abb/processautomation

Att notera: Detta är en svensk översättning av ABB:s engelska pressmeddelande daterat 21 september 2022, vilket kan läsas i sin helhet på abb.com/news. Om tolkningsfrågor uppstår gäller det engelska pressmeddelandet.

ABB Sverige

Christine Gunnarsson