ABB lanserar ny produktfamilj för relä- och kontrollprodukter

Relion® samlar ABB:s relä och kontrollprodukter i en produktfamilj

ABB, det ledande kraft- och automationsföretaget, har utvecklat en ny produktfamilj – Relion® - som erbjuder användarna ett komplett sortiment av reläskydd och kontrollprodukter för applikationer inom kraftgenerering, transmission och distribution. Med Relion-familjen kan ABB erbjuda ett komplett sortiment från enklare produkter med grundläggande funktioner till lösningar som klarar de krav som ställs i mer avancerade applikationer. Relion-familjen omfattar flera produktserier för skydd och kontroll för olika tillämpningar såsom generatorer, motorer, ledningar, kablar, samlingsskenor och transformatorer. Produktserierna i Relion-familjen är från grunden konstruerade för att ta tillvara den fulla potentialen i IEC 61850-standarden för kommunikation och samdrift av utrustning för stationsautomation. Produktserierna omfattar allt från färdigkonfigurerade standardprodukter till flexibla skräddarsydda lösningar. Enkelhet och effektivitet säkerställs genom att alla produkter i Relion-familjen hanteras med ett och samma mjukvaruverktyg för hantering av konfigureringar, inställningar och störningsanalyser. ABB (www.abb.com) är ledande inom kraft- och automationsteknik. Våra lösningar förbättrar prestanda och minimerar miljöpåverkan för energiföretag och industrier. ABB-koncernens bolag verkar i runt 100 länder och har ungefär 120 000 medarbetare.