ABB Ltd inbjuder till årsstämma 2010

ABB Ltd:s årsstämma hålls i Zürich 26 april 2010 Informationsmöte för aktieägare i Sverige hålls i Västerås 27 april 2010

Dagordning för årsstämman i Zürich 26 april 1. Rapportering beträffande räkenskapsåret 2009 2.1 Godkännande av årsredovisning, koncernbokslut och årsbokslut 2009 2.2 Rådgivande röst för ersättningar under 2009 till styrelse och ledning 3. Ansvarsfrihet för styrelse och ledning 4. Disposition av disponibla vinstmedel och upplösning av bundna reserver 5. Kapitalminskning genom annullering av aktier 6. Kapitalminskning genom återbetalning av nominellt värde 7. Ändring i bolagsordningen relaterad till kapitalminskningen 8.1 Ändring av Artikel 6 i bolagsordningen 8.2 Borttagande av Artikel 32 och 33 från bolagsordningen 8. Val av styrelseledamöter 9. Val av revisorer Dokumentation Årsredovisningen med revisionsberättelsen samt styrelsens förslag finns tillgängliga för granskning av aktieägarna från och med den 1 april 2010 vid bolagets huvudkontor i Zürich-Oerlikon, Schweiz, samt i Sverige vid ABB:s kontor, Kopparbergsvägen 2, Västerås. Inbjudan med dagordning och styrelsens förslag sänds i Sverige per post till aktieägare som är införda i den av Euroclear Sweden förda aktieboken med rösträtt. Årsredovisningen finns på internet på ABB:s webbplats www.abb.com resp www.abb.se. Anmälan och inträdeskort Aktieägare, som är införda i den av Euroclear Sweden förda aktieboken senast den 16 april 2010, har rätt att delta i årsstämman respektive i informationsmötet. Inträdeskort erhålls genom att sända in den svarsblankett som bifogas inbjudan till års¬stämman respektive informationsmötet. Svarsblanketten eller motsvarande anmälan måste vara bolaget till handa senast den 20 april 2010. Av tekniska skäl är det inte möjligt att ta hänsyn till anmälan som inkommer senare. Informationsmöte i Sverige 27 april kl 13.00 Medverkande från ABB-koncernen är Joe Hogan, koncernchef (CEO) och Sten Jakobsson, vd ABB Sverige. Anmälan till informationsmötet görs på samma svarsblankett som till årsstämman. Den fullständiga inbjudan på svenska och engelska finns på ABB:s webbplats www.abb.com resp www.abb.se. Zürich den 1 april 2010 ABB Ltd För styrelsen Hubertus von Grünberg, styrelseordförande ABB (www.abb.com) är ledande inom kraft- och automationsteknik. Våra lösningar förbättrar prestanda och minimerar miljöpåverkan för energiföretag och industrier. ABB-koncernens bolag verkar i omkring 100 länder och har ungefär 117 000 medarbetare.