ABB på Hannovermässan 2016: Höjer produktiviteten med Internet of Things, Services and People

2016-04-13 – ABB visar hur Internet of Things, Services and People (IoTSP) kan stärka konkurrenskraften

På Hannovermässan 25-29 april kommer ABB att presentera ett brett spektrum av trendsättande digitala lösningar med IoTSP i framtidens tekniska innovationer. Temat stämmer perfekt med mässans tema ”Integrated Industry – discover solutions”.

ABB:s IoTSP-koncept omfattar banbrytande tjänster och lösningar av avgörande betydelse för alla sina kundsegment. Oavsett om det gäller energisektorn, industrin, transporter eller infrastrukturområdet så erbjuder ABB skräddarsydda lösningar för var och en av sina kunder. I monter A35 i Hall 11 demonstrerar ABB kundfokuserade lösningar som utnyttjar IoTSP och som är enkla att förstå och använda. Dessa lösningar är designade för att höja produktiviteten, öka effektiviteten och öppna dörrarna för nya affärsmodeller, vilket i sin tur hjälper kunderna att optimera sina tjänster och öka sina mätbara konkurrensfördelar.

”För att nå lönsam tillväxt idag och i framtiden flyttar vi ABB:s fokus med hjälp av vår strategi Next Level, vilken bland annat bygger på IoTSP”, säger Ulrich Spiesshofer, koncernchef för ABB. ”Vi kopplar ihop industriella automations- och kraftkomponenter – det vill säga Things – med Internet och underlättar för dem att arbeta smidigt och effektivt med hjälp av avancerade programvarulösningar. Detta möjliggör också nya tjänsteerbjudanden och ger våra kunder nya konkurrensfördelar.”

IoTSP-lösningar från ABB banar väg för ett framgångsrikt paradigmskifte när det gäller anläggningsstyrning. IoTSP kopplar ihop saker, system, människor och kontinenter, något som ABB demonstrerar i praktiken i sin monter på mässan, framför allt tillsammans med sitt partnerland för året, USA. Företaget kommer att visa mer än 30 lösningar i sin 1 700 m2stora monter, knutna till USA.

Vid världens största industrimässa kommer ABB att presentera sina senaste tekniska lösningar, inklusive sin smarta sensor – världens mest avancerade lösning för fjärrstyrd tillståndsövervakning av elmotorer. Denna mäter bland annat temperatur, vibration och magnetfält och skickar informationen vidare till en server. De konstant övervakade parametrarna möjliggör en sofistikerad analys av motorstatus med vars hjälp kunden kan höja produktiviteten och drifttiden och undvika produktionsstörningar genom förebyggande underhåll. Den smarta sensorn kan ansluta vilken elmotor som helst till den fjärde industriella revolutionen oavsett motorns ålder.

ABB (www.abb.com) är ett ledande globalt teknikföretag inom kraft och automaton. Våra lösningar förbättrar prestanda och minimerar miljöpåverkan för kunder inom energi, industri, transport och infrastruktur. ABB-koncernens bolag verkar i omkring 100 länder och har ungefär 135 000 medarbetare.

För mer information, kontakta:

Media Relations:
Reiner Schoenrock