ABB:s Robot Podcast återvänder med säsong två för att utforska världen inom robotik och automation

Varje vecka tittar en panel bestående av experter från industrin och den akademiska världen på det senaste inom robotik, analyserar hur framstegen inom automation gynnar samhälle och företag och blickar mot vad framtiden har att erbjuda

Efter den väl mottagna första säsongen återvänder The Robot Podcast till säsong två med en omfattande utforskning av robotikens värld och dess fördelar för samhället och industrin.

Den nya säsongen inleds med avsnitt ett den 17 november och fokuserar på hur vardagstekniken har utvecklats under de senaste tio åren, hur robotik och automation kommer att revolutionera det kommande decenniet och hur AI och robotik kan bli en påskyndande faktor för industrier över hela världen.

I sex underhållande avsnitt diskuterar panelen av experter och kommentatorer en mängd olika samhällsrelevanta ämnen. Robotik inom byggbranschen och utbildning, digitala tvillingar som förändrar spelplanen och den pågående detaljhandelsrevolutionen som leds av automatisering – The Robot Podcast belyser alla dessa aktuella ämnen.

Fran Scott, som regelbundet medverkar på BBC och Channel 4 i Storbritannien, återvänder som värd. Fran säger: "Det känns fantastiskt att vara tillbaka och presentera ännu en säsong av The Robot Podcast. Under de kommande sex veckorna kommer jag och ett team av experter att undersöka den senaste utvecklingen inom robotik och automatisering samt vad det innebär för oss och hur vi lever våra liv. Från stora förändringar i vårt sätt att handla till vårt sökande efter hållbara lösningar; en skiftande arbetskraft till ökningen av digitala simuleringar - vi kommer att utforska allt på ett sätt som är meningsfullt för vår växande skara lyssnare."

Prenumerera på The Robot Podcast där du hittar dina podcasts, eller via http://smarturl.it/therobotpodcast och https://global.abb/group/en/media/podcasts/the-robot-podcast, så att du aldrig missar ett avsnitt.

Om du missade säsong ett kan du lyssna på alla tidigare avsnitt via samma länk.

The Robot Podcast är en del av podcastserien ABB Decoded.

Programschema för ABB:s Robot Podcast

Avsnitt Tema Utgivningsdatum
1 2021 – Början på ett omvälvande decennium 17 november
2 Hållbar byggnation 24 november
3 Robotik inom utbildning 1 december
4 Digitala tvillingar 8 december
5 Revolutionen i detaljhandeln 15 december
6 Megamix (säsongshöjdpunkter) 22 december

ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) är ett ledande globalt teknikbolag som driver omställningen av samhälle och industri för att uppnå en mer produktiv och hållbar framtid. Genom att koppla samman mjukvara med produkter inom electrification, robotics, automation och motion skapar ABB lösningar som driver teknikens möjligheter till nya höjder. ABB:s framgångar bygger på en lång historia av tekniskt ledarskap som sträcker sig mer än 130 år tillbaka i tiden och drivs framåt av runt 105 000 skickliga medarbetare i fler än 100 länder. www.abb.com

ABB Robotics & Discrete Automation är pionjär inom robotteknik, maskinautomatisering och digitala tjänster och tillhandahåller innovativa lösningar för en mängd olika branscher, från bilindustrin till elektronik och logistik. Vi är en av världens ledande leverantörer av robotteknik och maskinautomatisering och har levererat fler än 500 000 robotlösningar. Vi hjälper kunder av alla storlekar att öka produktiviteten, flexibiliteten och enkelheten samt att förbättra kvaliteten i slutprodukterna. Vi stöttar kundernas övergång till den uppkopplade och samarbetande framtidsfabriken. ABB Robotics & Discrete Automation har fler än 10 000 medarbetare på över 100 platser i mer än 53 länder. www.abb.com/robotics

Att notera: Detta är en svensk översättning av ABB:s engelska pressmeddelande daterat 16 november 2021, vilket kan läsas i sin helhet på abb.com/news. Om tolkningsfrågor uppstår gäller det engelska pressmeddelandet.

ABB Sverige

Christine Gunnarsson