ABB satsar på Elfack 2015

ABB satsar stort på Elfack-mässan och har i år återigen den största montern på 500 kvadratmeter med samma placering som 2013, centralt i B-hallen (B04:22). Vi presenterar nyheter inom produkter, system och tjänster för allt från eldistribution till industri och el- och byggnadsinstallation.

I vår monter visar vi bland annat ett nytt kostnadseffektivt alternativ till traditionella platsbyggda elkraftsanläggingar – den mobila kundanpassade containerlösningen E-house. Vi lanserar också en ny användarvänlig omriktare, ACS580, med alla viktiga funktioner inbyggda som standard. För första gången i Sverige visas free@home, ett nytt automationssystem som kommer att underlätta och förbättra vardagen för villaägare.

På mässan presenteras flera lösningar med fokus på säkerhet och miljö som till exempel LTA-brytaren – en frånskiljande högspänningsbrytare med koldioxid som brytmedium, torrisolerade och oljefria transformatorer samt torra tillbehörskoncept för högspänning, lågspänningsställverket MNS iS med MSpeed för särklassig säkerhet och tillgänglighet, och en ny säkringslastbrytare för högsta personsäkerhet vid manövrering och underhåll. Vårt koncept för serviceavtal med livscykelanalys och riskbedömning ökar på ett säkert sätt anläggningens driftsäkerhet och lönsamhet.

Med en demo inspirerad av dataspelsindustrin visar vi ett nytt och innovativt sätt att visualisera verksamheten i 800xA Collaboration Board som ger en snabb överblick över en anläggning. En del i utvecklingen mot bättre arbetsmiljö.

Bjuder på kompetensutveckling

Flera seminarier arrangeras under veckan där ABB:s experter ger fördjupande kunskaper om nyheter i vårt erbjudande.

ABB medverkar även med talare i Forum för Kraft som arrangeras under mässan i en seminarieyta i ABB:s monter. De berättar om nya tillämpningar för nätautomation i lokalnät, proaktivitet i kontrollrummen, morgondagens fastighetsautomation, lönsam solenergi samt effekterna av det nya energieffektiviseringsdirektivet.

"ABB:s monter är inriktad på nyheter och erbjudanden som bidrar till ett hållbart samhälle genom ökad energieffektivitet, produktivitet och tillförlitliga elnät som kan hantera stora mängder förnybar energi. I mässentrén visas också vår snabbladdare för elbilar – en förutsättning för en fossilfri fordonsflotta", säger Anna Westman, projektledare ABB på Elfack.

Mer information hittar du på abb.se/elfack.

För mer information kontakta:
ABB Sverige                                                ABB Sverige
Anna Westman, projektledare Elfack           Christine Gunnarsson, presschef