ABB sponsrar skid-VM i Falun 2015

Företaget tar som nationell sponsor tillvara på energin under skid-VM som arrangeras från 18 februari till 1 mars och väntas bli en folkfest med över 200 000 besökare på plats.

2014-10-10 – Skid-VM samlar 700 aktiva skidåkare från 55 olika nationer och över 500 miljoner tv-tittare världen över förväntas följa det live. Ett VM handlar om energi. De skidåkare som bäst tar hand om sin energi kommer att vinna. Energi är också centralt för ABB, som hjälper sina kunder att utnyttja den så effektivt som möjligt.

Under VM-festen kommer ABB att samla både kunder och medarbetare i Falun som ska heja fram åkarna i spåret. ABB kommer också att stärka samarbetet med andra svenska industriföretag genom en gemensam utställning inne på tävlingsområdet. Utställningen kommer bland annat att fokusera på innovation och hur de medverkande företagen gemensamt bidrar till utvecklingen. Den har det passande namnet ”Innovation we trust”. Förutom ABB medverkar Atlas Copco, Electrolux, LKAB, SAAB, SSAB och Stora Enso.

”Vi är glada att sponsra skid-VM i Falun 2015. Det här är ett utmärkt tillfälle att bjuda in kunder för möten och samtidigt göra det möjligt för våra medarbetare att ta del av den internationella skidfesten. Det är också en unik möjlighet för oss att tillsammans med andra visa den bredd och spets som svensk industri har”, säger Johan Söderström, vd för ABB Sverige.

Som ett led i sponsringen kommer ABB att ha ett ökat fokus på hälsa och motion för sina medarbetare. Alla inom företaget kommer också att kunna köpa biljetter till rabatterade priser.

ABB (www.abb.com) är ledande inom kraft- och automationsteknik. Våra lösningar förbättrar prestanda och minimerar miljöpåverkan för kunder inom energi, industri, transport och infrastruktur. ABB-koncernens bolag verkar i omkring 100 länder och har ungefär 145 000 medarbetare.

För mer information kontakta:
ABB Sverige
Christine Gunnarsson, presschef