Brytaktorer nu integrerade i ABB i-bus®-verktyget

• Integrationen av ABB i-bus® KNX- brytaktorer i ABB i-bus®-verktyget ger förbättrad övervakning av enheter och omfattande energihantering i smarta byggnader
  • Den ger byggnadsförvaltare och systemintegratörer förenklad felanalys och snabbare driftsättning och underhåll
  • Full funktionalitet tillgänglig direkt efter uppdatering av ABB i-bus®-verktyget och brytaktorernas fasta programvara

Brytaktorer är en viktig komponent i ett KNX-system för att hantera och styra laster genom att slå på och av kretsar. För att ge stöd till den breda KNX-portföljen erbjuder ABB ett innovativt service- och driftsättningsverktyg, ABB i-bus®. Verktyget ger systemintegratörer förbättrad övervakning av enheter, snabbare driftsättning och underhåll samt omfattande energihantering.

Detta är en viktig del i ABB:s erbjudande för smarta byggnader. Integrationen av de nya brytaktorerna i ABB i-bus®-verktyget kommer också att ge systemintegratörer en snabb och enkel överblick över enhetens status, aktiverade enhetsfunktioner och parameterinställningar under driftsättningen av KNX-installationer.

Ytterligare fördelar med att integrera brytaktorer i ABB i-bus®-verktyget är den förenklade felanalysen som stöder felsökning och gör det enkelt att validera om en kanal är i tvångsdrift, belastningsfrånkoppling eller har blockerats av ett säkerhetslarm.

Verktygets snabbare driftsättning och underhåll stöder observation av ett verkligt enhetsbeteende, till exempel tvångsdrift, trapphusfunktion, belastningsfrånkopplingsstadie och logiska signaler. Medan den omfattande energihanteringen möjliggör komplett energiövervakning genom att visa uppmätt ström, effekt och total energiförbrukning samt övervakning av belastningsstatus.

Om ABB

ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) är ett ledande globalt teknikbolag som driver omställningen av samhälle och industri för att uppnå en mer produktiv och hållbar framtid. Genom att koppla samman mjukvara med produkter inom electrification, robotics, automation och motion skapar ABB lösningar som driver teknikens möjligheter till nya höjder. ABB:s framgångar bygger på en lång historia av tekniskt ledarskap som sträcker sig mer än 130 år tillbaka i tiden och drivs framåt av runt 105 000 skickliga medarbetare i fler än 100 länder.  www.abb.com

Att notera: Detta är en svensk översättning av ABB:s engelska pressmeddelande daterat 6 oktober 2022, vilket kan läsas i sin helhet på abb.com/news. Om tolkningsfrågor uppstår gäller det engelska pressmeddelandet.

ABB Sverige

Christine Gunnarsson