Eva Kvist Östgren medlem i ABB Sveriges ledningsgrupp

Eva Kvist Östgren, chef för Svensk Försäljning, ingår sedan den 1 januari 2015 i ABB Sveriges ledningsgrupp.

2015-01-20 – För att ytterligare stärka fokus på kunder och marknad utökas Sveriges ledningsgrupp med Eva Kvist Östgren från och med den 1 januari 2015.

”Vi är glada att välkomna Eva som ordinarie medlem i ABB Sveriges ledningsgrupp. Med sin gedigna erfarenhet av affärer och ledarskap bidrar hon till att vi arbetar ännu närmare kunderna på ett strategiskt sätt”, säger Johan Söderström.

Eva Kvist Östgren har arbetat på ABB i 25 år och har lång erfarenhet från olika ledande roller inom företaget och sedan 2011 är hon chef för Svensk Försäljning.

Hon kommer att fortsätta rapportera till Johan Söderström, vd för ABB Sverige.

ABB (www.abb.com) är ledande inom kraft- och automationsteknik. Våra lösningar förbättrar prestanda och minimerar miljöpåverkan för kunder inom energi, industri, transport och infrastruktur. ABB koncernens bolag verkar i omkring 100 länder och har ungefär 145 000 medarbetare.

I Sverige har ABB cirka 9 200 medarbetare och finns på 30 orter. Svenska ABB är en ledande leverantör av produkter och system för kraftöverföring samt process- och industriautomation. Stora verksamhetsorter är Västerås med cirka 4 300 medarbetare, Ludvika med cirka 2 800 medarbetare och Karlskrona med cirka 800 medarbetare.

För mer information kontakta:
ABB Sverige
Christine Gunnarsson, presschef