Helhetserbjudande och kompletta lösningar i fokus när ABB ställer ut på Industrimässan

ABB ställer för första gången ut på Industrimässan i Malmö. Monterinnehållet kommer att fokusera på helhetslösningar för tillverknings- och livsmedelsindustrin. På plats visas produkter såsom robotar, motorer, frekvensomriktare och maskinsäkerhet.

På Industrimässan i Malmö den 25-26 mars kommer ABB att visa sitt breda utbud av produkter och tjänster för tillverkande industri och livsmedelsindustri där komponenter såsom robotar, motorer, frekvensomriktare och maskinsäkerhet ger effektiva helhetslösningar. I montern finns även exempel på smarta lösningar hur produktionen på ett säkert sätt kan effektiviseras genom automation.

Viktiga egenskaper som efterfrågas av våra kunder är enkelheten att integrera och underhålla för att minska oplanerade driftstopp. Och det ger mervärdet att kunna hålla en hög produktivitet med en låg driftkostnad.

Exempel på produkter som kommer finnas i montern är en robotcell med kameralösningen Integrated Vision, där precisionen och snabbheten i ABB:s robotprodukter demonstreras. Integrated Vision kan användas inom många olika tillämpningar med kvalitetssäkring och robotguidning som exempel.

Dessutom visar vi även ABB:s programmeringsverktyg RobotStudio, där programmeringen snabbt och smidigt kan göras via en PC på kontoret. Är du nyfiken att se hur du kan energieffektivisera med hjälp av en frekvensomriktare har vi en demo som du själv kan prova hur olika parametrar påverkar driftskostnader. Vi visar även upp en motor i rostfritt utförande som främst används inom livsmedelsbranschen.

Med maskinsäkerhetsprodukterna visar vi hur automation och säkerhet går hand i hand. För ABB är en säker arbetsplats en självklarhet, inte minst runt våra robotar och motorer. Säkerhet ökar produktiviteten och med nya produkter och lösningar kan vi hjälpa dig att spara energi, tid och pengar. Kom och träffa oss i monter C22 så berättar vi mer.

"Industrimässan i Malmö ser vi som en viktig mötesplats för industribranschen. Vi deltar för första gången och ser fram emot att träffa många nya och gamla kontakter", säger Björn Magnusson, marknadschef inom enheten Motorer och drivsystem på ABB.

Tillsammans med våra partner kan vi erbjuda ett komplett utbud av programvaror, produkter och system. En automationslösning från ABB finns alltid nära dig.

ABB (www.abb.com) är ledande inom kraft- och automationsteknik. Våra lösningar förbättrar prestanda och minimerar miljöpåverkan för kunder inom energi, industri, transport och infrastruktur. ABB-koncernens bolag verkar i omkring 100 länder och har ungefär 145 000 medarbetare.

För mer information kontakta:

ABB Sverige
Mika Alakotila                                           Christine Gunnarsson