Ny miljöchef för ABB Sverige

2010-03-31 – Lena Westerholm, 37, blir ny chef för Sustainability Affairs inom ABB Sverige från den 15 april 2010. Hon ersätter Gunnel Wisén som går vidare till nya utmaningar utanför ABB. Lena Westerholm har arbetat inom Sustainability Affairs inom ABB sedan år 2000 och har en bred erfarenhet av miljö- och arbetsmiljöfrågor. ”Jag ser verkligen fram emot mitt nya uppdrag att leda ABB Sveriges miljöarbete. Framför allt är det spännande att se hur ABB:s arbete med hållbar utveckling på ett positivt sätt bidrar till företagets affärer.” Miljö- och klimatfrågan är väldigt viktig för ABB-koncernen och ABB Sverige ligger i framkant. Bland annat startade företaget för tre år sedan en miljösparfond för att stödja interna energisparprojekt. ”Vi arbetar med energibesparingar på flera plan, både som säljargument gentemot våra kunder och i den egna verksamheten. Lena Westerholm har varit en del av det här arbetet och jag ser fram emot att hon driver detta vidare”, säger Sten Jakobsson, vd för ABB Sverige. Bild på Lena Westerholm finns att ladda ner från www.abb.se. Foto: ABB. ABB (www.abb.com) är ledande inom kraft- och automationsteknik. Våra lösningar förbättrar prestanda och minimerar miljöpåverkan för energiföretag och industrier. ABB-koncernens bolag verkar i omkring 100 länder och har ungefär 117 000 medarbetare. För mer information, kontakta: ABB Sverige Christine Gunnarsson, Presschef Tel: 021-32 32 32 press@se.abb.com