Kalles utökar garderoben

Report this content

I höst är det dags för allas vår Kalles att ta på sig nya kläder. Vecka 38 lanseras Kalles Kaviar Original i kampanjtuber, med fem olika Sverige-motiv. Kampanjen följs av en tävling, där konsumenten får skapa sin egen Kallesdesign på kalles.se. Vinnaren får i början av nästa år se sitt motiv på Kalles-tuberna i butik.

Kalles kaviar har funnits sedan mitten av 1950-talet och är numera en svensk klassiker. Kalles nya kampanjtuber knyter i likhet med reklamfilmerna an till temat ”En tub Sverige i ditt kylskåp”. Kampanjtuberna kommer att ersätta originaltuben under kampanjperioden och tanken är att alla kaviarälskare ska kunna hitta sin egen designfavorit. Kalles har helt enkelt utökat garderoben. Innehållet är dock detsamma.

– Kalles kommer alltid att vara Kalles och originalsmaken är fortfarande den som säljer bäst. Men ombyte förnöjer, och vi tycker att det är en kul idé att ge de trogna Kallesälskarna möjlighet att välja mellan olika personliga förpackningsdesigner, säger Maria Holmquist, produktchef för Kalles på Abba Seafood.

Under senare delen av hösten genomförs en designtävling som ger konsumenterna möjlighet att själva utforma en Kallestub. Utöver äran kommer vinnaren att få se sin egen design upptryckt på Kallestuber i början av 2011.

– Vi hoppas att våra kampanjtuber inspirerar konsumenterna till nya kreativa designidéer och ser fram emot att få många spännande bidrag under hösten. Det känns väldigt roligt att kunna ge en värdig vinnare chansen att göra verklighet av sin idé, avslutar Maria Holmquist.

Produktfakta

Kalles Kaviar Original lanseras med fem nya tubmotiv.

En tub innehåller 300 g.

Kampanjtuberna finns i butik från ca v. 38-43.

Maria Holmquist, produktchef Kalles, Abba Seafood
Direkttfn: 031-701 45 24
Mobiltfn: 0736-40 42 93
maria.holmquist@abbaseafood.se
www.kalles.se
www.abbaseafood.se

Maria Holmquist, produktchef Kalles, Abba Seafood
Direkttfn: 031-701 45 24
Mobiltfn: 0736-40 42 93
maria.holmquist@abbaseafood.se
www.kalles.se
www.abbaseafood.se

Abba Seafood AB är Sveriges främsta leverantör av mat från havet. Företaget hade 2009 en omsättning på ca 1,2 miljarder kronor och har 375 anställda. Abba Seafood tillverkar livsmedel under varumärkena Abba och Kalles. I sortimentet finns sill, ansjovis, matjes, caviar, kaviar, pastejer, fiskbullar, tonfisk, musslor och skaldjur. Produktion sker vid företagets fabriksanläggningar i Kungshamn. Abba Seafood AB ingår i den norska börsnoterade koncernen Orkla.

Taggar: