Abbantina stämmer Redbet Holding AB (publ) på 747 991 EUR jämte ränta

12 maj 2011

Abbantina stämmer Redbet Holding AB (publ) på 747 991 EUR jämte ränta

Abbantina Malta Ltd har den 5 maj 2011 till Stockholms Tingsrätt inlämnat en stämningsansökan mot Redbet Holding AB (publ). Abbantina yrkar i sin ansökan att Redbet Holding åläggs betalningsansvar för den skuld på 747 991 EUR jämte ränta som Redbet Holdings dotterbolag Redbet Ltd har till Abbantina. Skulden fastställdes av Stockholms Handelskammares Skiljedomsinstitut i en dom den 25 oktober 2010. Skulden inklusive ränta uppgår idag till över 800 000 EUR.

Abbantinagruppen ingick 2007 ett så kallat White Label-avtal med Redbet Ltd. Samarbetet upphörde 2008 då Redbet Ltd inte uppfyllde sina avtalsenliga förpliktelser mot Abbantina. Abbantina menar att Redbet Ltd inte haft någon självständig verksamhet. Alla väsentliga funktioner har istället varit integrerade i Redbet Holding.

Eftersom Redbet Ltd dessutom visat sig sakna både betalningsvilja och betalningsförmåga har Abbantina stämt Redbet Holding i Tingsrätten.

För frågor och mer information, vänligen kontakta

Hans Geisewall

Juristfirman Mandahl & Partners KB

hans@juristfirman-mandahl.se

(ENGLISH VERSION)

12 May 2011

Abbantina files 747,991 EUR lawsuit against Redbet Holding AB (publ)

Abbantina Malta Ltd on May 5th 2011 filed a lawsuit with the Stockholm District Court against Redbet Holding AB (publ). Abbantina requests the Court to establish responsibility for Redbet Holding to settle in full a debt of 747,991 EUR plus interest that Redbet Holdings’s subsidiary Redbet Ltd owes to Abbantina. The debt was established in an award by the Arbitration Institute of the Stockholm Chamber of Commerce on October 25th 2010. The debt including interest amounts to above 800,000 EUR as of today.

The Abbantina Group entered into a White Label Agreement with Redbet Ltd in 2007. The cooperation ended in 2008 since Redbet Ltd did not fulfil its contractual obligations toward Abbantina. It is Abbantina’s opinion that Redbet Ltd did not constitute an independent business as all relevant functions were integrated with Redbet Holding.

Since Redbet Ltd in addition has proven unwilling and unable to settle its debt, Abbantina has filed this lawsuit with the Stockholm District Court.

For questions and more information, please contact

Hans Geisewall

Juristfirman Mandahl & Partners KB