Abelco Investment Group AB:s portföljbolag iCandy Interactive stänger emission om AUD 10,5 M

iCandy Interactive Limited ("iCandy") har framgångsrikt genomfört en kapitalanskaffning som inbringat totalt AUD 10,5 miljoner före emissionskostnader. Kapitalanskaffningen skedde till ett pris om AUD 0,14 per aktie och riktade sig till professionella investerare och till befintliga aktieägare. Kapitalanskaffningen blev övertecknad och stängdes under tisdagen.

Kapitalanskaffningen genomfördes under en enda dag och intresset från investerare översteg teckningsutrymmet. För att undvika risk för budplikt valde Abelco Investment Group AB (”Abelco”) att inte delta i erbjudandet med hänsyn till gällande take-over-regler. Abelcos större aktieägare Fatfish Group Ltd samt styrelseledamot Kin-Wai Lau valde att delta i kapitalanskaffningen med ca AUD 550 000, vilket är villkorat godkännande av bolagsstämma i iCandy.

Sammanfattning:

• iCandy har genomfört en emission om AUD 10,5 miljoner till priset AUD 0,14 per stamaktie i en övertecknad placering.

• Abelcos huvudägare Fatfish Group Ltd jämte styrelseledamot Kin-Wai Lau att tillsammans teckna AUD 550 000 i emissionen, förutsatt att aktieägarna i iCandy godkänner beslutet.

• Emissionslikviden kommer till stor del att vara avsedd för att förbättra och öka produktionskapaciteten i iCandys spelstudios, marknadsföring och allmänna rörelsekapitaländamål.

• Med en stärkt balansräkning avser iCandy att utvidga sin befintliga verksamhet, inklusive ytterligare expansion i Nordamerika och Kina.

”Vi är mycket glada över det starka institutionella stödet för placeringen. iCandy har en historia av att bygga prisbelönta spel och spelstudios. Med en mycket stark balansräkning är iCandy nu mycket väl positionerat för att utöka sin verksamhet som har en väl beprövad affärsmodell och prisbelönta spel. Vi ska se till att expandera ytterligare på vår nyckelmarknad i Nordamerika och ska också sträva efter att göra mer på den kinesiska spelmarknaden.” – säger Kin-Wai Lau, styrelseordförande i iCandy Interactive

Totalt kommer ca 75 miljoner nya aktier att emitteras till en kurs om AUD 0,14 per aktie, vilket medför en utspädning om ca 13%. Abelco kommer efter emissionen att äga ca 34,1% av iCandy Interactive

För hela pressmeddelandet från iCandy tryck HÄR

_____________________________________________________________________________________