Abelco Investment Group AB tidigarelägger delårsrapport för januari-september 2020 till tisdagen den 17 november

Styrelsen i Abelco Investment Group har mot bakgrund av den kommande teckningsperioden för teckningsoptioner avseende serie 1, beslutat att tidigarelägga delårsrapporten avseende januari-september 2020. Nytt datum för publicering är tisdagen den 17 november 2020. Tidigare kommunicerad tidpunkt var den 24 november 2020.

Abelco Investment Group (”Abelco” eller ”Bolaget”) har beslutat att tidigarelägga delårsrapporten avseende perioden januari-september 2020 till tisdagen den 17 november 2020. Tidigare angiven tidpunkt för offentliggörande var tisdagen den 24 november 2020. Bolaget har en teckningsoption av serie 1 (”TO1”) där teckningsperiod är mellan 1 november – 30 november 2020.

Bolaget bedömer därför att det är viktigt att aktieägare, marknad samt innehavare av TO1 får tillgång till en så uppdaterad och rättvisande bild av bolaget och koncernen som möjligt innan teckningsperioden avslutats. Därmed har Bolaget beslutat om tidigareläggning av offentliggörande av delårsrapport avseende januari-september 2020.

____________________________________________________________________________________

Denna information är sådan information som Abelco Investment Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 13-11-2020.