Abelco Investment Group ökar sin investering i portföljbolaget Fatberry Sdn Bhd som övertecknades med 25%

Som tidigare kommunicerats har Abelco Investment Group AB (”Abelco”) tecknat en direkt tilläggsinvestering i Fatberry Sdn Bhd (”Fatberry” eller ”Bolaget”). Emissionen är nu avslutad och övertecknades med ca 25%.

Abelco investerar i nyemissionen med 2,1 Msek och har efter nyemissionen ökat sitt effektiva ägande om 30,22%. (Abelco äger direkt ca 12%, samt har ett majoritetsägande i Fintech Asia som efter emissionen äger ca 34% av Bolaget).

Fatberry, som lanserades i april 2020 under pandemin har sett hur konsumenterna har ökat sina köp av försäkringsprodukter digitalt, vilket Fatberry konkurrerar och fokuserar på. Fatberry är en ledande B2C-försäkringsplattform som gör det möjligt för konsumenter att jämföra, anpassa och köpa försäkringsprodukter online och direkt.

Fatberry har haft en mycket positiv tillväxt under deras första lanseringsår och ser en ytterligare ökad efterfrågan. Med denna emission avklarad lanserar nu Fatberry även en motorcykelförsäkring, detta för att driva ytterligare tillväxt och bemöta konsumenternas efterfrågan.

”Motorcyklar är det mest populära fordonet i Malaysia och utgör nästan hälften av det totala antalet fordon på vägarna. Därför är detta en nyckelmarknad för Fatberry” - säger Fatberrys marknadschef Debbie Ang.

”Med den insamlade finansieringen är nästa fas att tillföra högkvalitativa talanger till Fatberry, vidareutveckla plattformen och produktutbudet, samt att öka marknadsförings- och varumärkesarbetet. Vi kommer att fortsätta vårt uppdrag att hjälpa fler malaysier att köpa rätt försäkring till rätt pris” - säger Fatberrys vd John Tan.

För mer information från Fatberry, tryck HÄR

_____________________________________________________________________________________