Abelco Investment Group ökar sitt innehav i iSecrets AB

Abelco Investment Group (”Abelco”) förvärvar ca 1,1% av bolaget iSecrets AB (”iSecrets”) från befintlig aktieägare.

Abelco har idag tecknat avtal om att förvärva ca 1,1% av befintlig aktieägare, köpeskillingen för förvärvet är ca 110.000kr.

”Detta är en mindre post som vi gärna tar över för att marginellt justera upp vårt innehav mot 50% gränsen i portföljbolaget. iSecrets nya produkter och tjänster har visat en positiv trend och vi är med och stöttar denna resa. Även om utvecklingen kan ta tid och är kostsam kring just denna typ av produktutveckling, så ser vi nu att det börjar ge resultat” – Johan Rooth, VD Abelco Investment Group

____________________________________________________________________________________

Denna information är sådan information som Abelco Investment Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 10-08-2021.