• Abelco Investment Group/

Abelco Investment Group portföljbolag Fatberry presenterar omsättningen för oktober månad samt förvärvar försäkringsbolag för att utöka sin verksamhet till Thailand

Abelco Investment Group (’’Abelco’’) insurtechbolag Fatberry Sdn Bhd (‘’Fatberry’’) utökar verksamheten till Thailand genom förvärvet av MooMoo Non-Life Insurance Broker (’’MooMoo’’) samtidigt som Fatberry presenterar omsättningen för oktober månad som uppgår till ca SEK 3.95M.

Bangkok baserade MooMoo startade som en sakförsäkringsmäklare 2014 och erbjuder bilförsäkringar från sina 16 samarbetspartners till över 6 000 kunder i Thailand.

Genom Fatberrys insurtech-plattform och processer är det uttalade målet i Thailand att nu accelerera tillväxten på den lokala marknaden med start genom de befintliga samarbetspartnerna. Parallellt kommer de utöka sitt utbud till att omfatta sakförsäkringar som hälso- och kommersiella produkter.

Fatberry presenterar även omsättningen för oktober månad som uppgår till ca SEK 3.95M. Därmed är målet att uppnå en årsomsättning på SEK 25M under det första året avklarat. Fatberry taktar nu på en årsomsättning på över SEK 40M vilket skulle överstiga det uttalade omsättningsmålet med över 60%.

’’Thailand markerar den första regionala expansionsdestinationen för Fatberry utanför vår hemmamarknad Malaysia. Den thailändska försäkringsmarknaden är en attraktiv och viktig marknad för oss att gå in på med vår innovativa teknologi och förmåga eftersom det är en av de största försäkringsmarknaderna i Sydostasien’’ - John Tan, VD för Fatberry

____________________________________________________________________________________