Abelco Investment Group portföljbolag RightBridge Ventures Group handlas från och med idag på Nasdaq First North Growth Market

Abelco Investment Group (”Abelco”) portföljbolag RightBridge Ventures Group AB (‘’RightBridge’’ eller ‘’Bolaget’’) handlas från och med idag den 20 oktober 2022 under namnet RightBridge Ventures Group med ticker ”RIGHTB”.

Idag den 20 oktober 2022 handlas Abelcos portföljbolag RightBridge på Nasdaq First North Growth Market under namnet RightBridge Ventures Group med tickern ”RIGHTB”.

Abelco grundade RightBridge Ventures under året 2020 och är ett bolag uppbyggt genom förvärv och investeringar med fokus på e-sport och gaming, digital media och Web 3.0. Bolagets portfölj består idag av sju bolag. Ett naturligt steg för RightBridge har varit börsnotering för att fortsätta utvecklingen och tillväxtresan.

En mycket spännande dag för oss på Abelco, vi har sedan grundandet av bolaget varit med och drivit RightBridge, så det är mycket spännande att nu får se bolaget i en listad miljö. RightBridges positionering är att vara nyckeln för det digitala konsumtionsskifte som nu sker. Där den nya generation tillbringar, konsumerar och skapar en ny digital värld, i det som även kallas Web 3.0”- Johan Rooth, VD Abelco Investment Group AB

För mer information se HÄR

Abelco Investment Group AB (publ) engagerar sig i bolag enligt strategin: investeringar till rimlig värdering med goda förutsättningar till börsnotering. Abelco skapar därmed investeringsförutsättningar med hög avkastningsnivå till rimlig risknivå