Abelco Investment Group uppdaterar marknaden kring portföljbolaget Brandica

Abelco Investment Groups (”Abelco”) uppdaterar marknaden med information om portföljbolaget Brandica AB (”Brandica” eller ”Bolaget”). Brandica kan meddela att utfallet av beta-lanseringen av e-handelslösningen Gustaf varit mycket tillfredsställande. Bolaget hade förfrågningar om att öppna 12 webbshoppar men där utfallet blev 63 med ytterligare 38 shoppar som ansökt om att få bedriva e-handel genom Gustaf.se

Som tidigare kommunicerat lanserade Brandica en ”early-access” betaversion av e-handelslösningen Gustaf.se där Bolaget mottagit förfrågan om att öppna 12 webbshoppar. Utfallet blev mycket högre än förväntat där 63 webbshoppar nu har ”on-boardats” med ytterligare 38 som har ansökt om att få starta upp och bedriva e-handel genom Gustaf.se.

Där utöver påvisar även Bolaget en framgångsrik ”on-boarding” modell som har motsvarat en konverteringsgrad om ca 73% från dess att kontakt upprättats, vilket Abelco anser är positivt. Trots att Gustaftjänsten är inne i en tidig fas med sin betaversion, så ser Bolaget redan en organisk tillväxt sett till antalet nya ansökningar och en kreativitet i hur organisationer väljer att tillämpa flertalet e-handelsplattformar i sitt redan befintliga nätverk. Då bland annat till olika specifika event och evenemang, som bedrivs utanför sin redan befintliga e-handel.  Även kreatörer, artister, influencers och olika föreningar ser fördelarna med att snabbt och enkelt få tillgång till en egen e-handel där de själva kan arbeta med sitt varumärke och där integrationen till befintliga hemsidor och sociala medier blir en ”one-stop-shop”.

”Det är såklart ett positivt utfall och även om Gustaf.se är i starten så har utfallet av antalet anslutna webbshoppar varit över våra förväntningar. Vi ser att produkten löser flera svårigheter och att den genom sin enkel- och lättillgänglighet snabbt kan attrahera kreatörer, influencers, företag och föreningar på ett mycket smidigt sätt.” –
Johan Rooth, VD Abelco Investment Group AB

Abelco Investment Group är ett investmentbolag. Bolaget investerar i olika tillväxtbolag, med störst inriktning mot IT-sektorn samt gaming. En stor del av investeringarna återfinns inom Norden och Sydostasien, där bolagets investerings- och venture modeller används som grund för affärsverksamheten. Abelco Investment Group har sitt huvudkontor i Stockholm.