Abelco Investment Group uppdaterar marknaden kring portföljbolaget Fatberry

Abelco Investment Groups (”Abelco”) Insurtech bolag Fatberry Sdn Bhd (”Fatberry”) visar på en fortsatt hög tillväxt med en omsättningsökning av hela 194% för månaden maj jämfört med januari månad 2021.

Höjdpunkter:

Insurtech bolaget Fatberry fortsätter att leverera en tillfredställande tillväxt, driven av det växande digitala beteende som accelererat till följd av den globala pandemin, samt med en växande digitaliserad trend i Sydostasien. Fatberry som lanserade sin färdiga produkt för mindre än ett år sedan och sedan snabbt tagit en marknadsposition inom området onlineförsäkringar.

● Fatberry omsatte AUD 408 792 i sin försäljning av digitala försäkringsprodukter under maj 2021, vilket är 194% högre än januari 2021. Där vi även ser att tillväxten ökat kraftigt under de två första månaderna i det andra kvartalet.

● Fatberry kommer att fortsätta arbeta för en marknadsledande position på den digitala försäkringsmarknaden i Sydostasien.

Fortsatt tillväxt

Under de senaste månaderna fortsätter Fatberry att observera den ökande trenden med att konsumenter flyttar online för att köpa försäkringsprodukter. Fatberry har fortsatt att dra nytta av denna växande trend. För maj 2021 registrerade Fatberry en omsättning av på AUD 408 792, en ökning med 194% mot starten av 2021.

Dessutom har Fatberry planer på att utöka sitt produktutbud. Bolaget är för närvarande i långt gångna diskussioner med en försäkringsleverantör för att kunna lansera en av de första helt digitala medicinska försäkringsprodukterna i Malaysia.

”Försäkringsbranschen går snabbt igenom en ökad digitalisering i Sydostasien. Fatberry växer snabbt, våra exekveringsmöjligheter under de senaste månaderna har varit enastående. Vi kommer att fortsätta arbeta för en dominerande ledarposition i det digitala försäkringsmarknadsutrymmet vi befinner oss i. - John Tan, Fatberry´s VD

Arbetar för ytterligare marknadsandelar

Fatberry siktar på att fortsätta att snabbt öka sin marknadsandel på den malaysiska fordonsförsäkringsmarknaden i Malaysia, som uppskattas uppgå till cirka AUD 2,7 miljarder 2020 (Källa: Motor Intelligence). För att uppnå detta mål arbetar Fatberry mot:

1. Säkra fler partnerskap fler försäkringsleverantörer för att utöka valet av bilförsäkring som finns på Fatberrys plattform.2. Ständigt förbättra sin plattform för att göra onlineförsäkringar enkelt och skapa en one-stop-shop upplevelse för sina kunder.

”Vi har sett denna trend i andra omogna marknader, när digitaliseringen ökar samtidigt som den tekniska infra strukturen börjar komma på plats, så finns det stora möjligheter för bolag som har en färdig digitaliserad produkt som tidigare inte funnits att snabbt kunna ta marknad och bli marknadsledande. Det är även spännande att Fatberry nu också utökar sitt produkterbjudande och söker samarbete med andra analoga försäkringsbolag” – Johan Rooth, Abelco´s VD

För mer information om Fatberry, tryck  HÄR

_____________________________________________________________________________________