Abelco Investment Group uppdaterar marknaden kring portföljbolaget Fatberry

Abelco Investment Groups (”Abelco”) Insurtech bolag Fatberry Sdn Bhd (”Fatberry”) visar på en fortsatt hög tillväxt, där omsättningsökning i de senaste kvartalen visar en kumulativ tillväxtökning på hela 478%.

Sammanfattning:

• Försäljningen växer 36,7% från maj till juni 2021 och når AUD 569 599 i månatlig bruttoförsäljning
  • Första halvåret 2021 uppgår den totala försäljningen till AUD 1 977 391
  • Den genomsnittliga försäljningstillväxten från kvartal till kvartal var 478% per kvartal
  • Ny kategori av försäkringsprodukter kommer att lanseras före slutet av september 2021

Abelco är glada att kunna meddela att dess portföljbolag Fatberry har fortsatt sin kraftiga tillväxtökning och satt nya månads- och kvartalsrekord.  Fatberry har fortsatt att stärka sin position som den ledande digitala försäkringsplattform i Sydostasien, detta då omsättningen för halvåret 2021 växer ytterligare till ca AUD 2M (SEK 12,4M).

Under det andra kvartalet ökade bruttoförsäljningen från maj AUD 416 674 till juni AUD 569 599, vilket är en tillväxt på ca 36,7%. För halvårsperioden (januari - juni 2021) redovisade Fatberry en total försäljning på ca AUD 2M. De senaste kvartalen har Fatberry visat en kumulativ genomsnittlig tillväxttakt på 478% per kvartal.

John Tan, VD för Fatberry kommenterade - ”Fatberry upplever just nu en mycket stark tillväxtperiod. Vi ser en stark tillväxt kontinuerligt i alla operativa mätningar, från antalet besökare på vår webbplats till övergripande försäljningsresultat. Fatberry har just nu rätt affärsmodell, ett fantastiskt team och tekniken för att driva denna tillväxt ett bra tag till. ”

Förtydligande: Fatberrys resultat och balansredovisning ingår ej i Abelcos koncernredovisning.

____________________________________________________________________________________

Denna information är sådan information som Abelco Investment Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 11-08-2021.