Abelco Investment Group uppdaterar marknaden kring portföljbolaget iCandy och dess förvärv av bolaget Storms

iCandy Interactive Limited (’’iCandy’’ eller ’’Bolaget’’) meddelar att förvärvet på 51% av aktierna i bolaget Digital Games International Pte. Ltd. (’’Storms’’) nu är slutfört.

Höjdpunkter:

• Slutförandet har skett för den tidigare annonserade transaktionen att förvärva 51% av Storms. De nuvarande aktieägarna i Storms har en option om att sälja de återstående 49% av aktierna till iCandy inom en överenskommen tidsperiod.
  • Storms ägdes strategiskt av tre ledande telefonbolag i Asien, Singtel, AIS och SK Telecom där de kommer att kvarstå som aktieägare om 49% i Storms efter transaktionen.
  • Transaktionen markerar ytterligare ett steg i iCandys strategi att bygga den ledande integrerade spelplattformen för Metaverse globalt, och Singtels, AIS och SK Telecoms respektive strategier för att betjäna sina kunder med unikt och engagerande innehåll.

Med hänvisning till Bolagets tidigare tillkännagivande om förvärvet daterat den 8 februari 2022 specificerades förvärvet av 51% av Storms för en total köpeskilling om AUD 8M vilket regleras genom en emission av nya stamaktier i iCandy till en emissionskurs på AUD 0,12596 per aktie. Emitterade aktier är föremål för ett moratorium på 12 månader från emissionsdatum.

Vid sidan av transaktionen finns en option för nuvarande aktieägare i Storms att sälja resterande 49% av aktierna till iCandy inom en överenskommen tidsperiod.

Storms är en mobilspelsutgivare med expansiva distributionsfördelar via de strategiska telekombolagen och andra partnerskap i regionen där de utvecklar och publicerar casual- och hypercasualspel via Google Play och Apple App Store. Storms utvecklar också sina egna gaming och gamification funktioner.

Ledningen för såväl iCandy som Storms och dess strategiska investerare Singtel, AIS och SK Telecom ser många synergier mellan bolagen där Storms är ett utmärkt komplement till iCandys horisontellt integrerade spelaffärsmodell. Tillsammans förväntas den kombinerade enheten vara väl positionerad för att skapa och publicera spel för Metaverse och Web 3.0.

För hela pressmeddelandet från iCandy tryck HÄR

Abelco Investment Group AB (publ) engagerar sig i bolag enligt strategin: investeringar till rimlig värdering med goda förutsättningar till börsnotering. Abelco skapar därmed investeringsförutsättningar med hög avkastningsnivå till rimlig risknivå