Abelco Investment Group uppdaterar marknaden kring portföljbolaget RightBridge och utvecklingen i ESPL

Esports Players League (”ESPL”) är nu en av de snabbast växande esports-plattformarna i Sydostasien.

I den senaste finansieringsrundan i ESPL, var Abelcos portföljbolag RightBridge Ventures (”RightBridge”) den ledande investeraren tillsammans med högkvalitativa investerare som bland annat Genting Ventures och Warner Music Asia.

Efter finansieringsrundan ser RightBridge en mycket positiv utveckling av ESPL och är mycket nöjd över bolagets senaste trend samt ökande användarbas. Användarbasen i Singapore har bland annat ökat med ca 120% sedan dag ett. På de snabbast växande marknaderna som Indien och Bangladesh har ESPL sett en ökning på upp till 300%. ESPL visar just nu en enorm tillväxt och har under de senaste månaderna (april till juli) haft en fördubbling av antalet användare varje månad.

Den mycket skalbara affärsmodellen i ESPL har även levererat en snabb geografisk expansion till över 15 länder. Genom expansionen kan ESPL nu knyta till sig varumärken som kan använda ESPL som en ny medieplattform för att nå ut till nya konsumenter. ESPL underbygger RightBridges investeringsstrategi om att esport och gaming är det nya mediet för den nya digitala ekonomin och den senaste tillväxten i ESPL stärker RightBridges fortsatta expansion inom området.

För mer information om Rightbridge, tryck HÄR

För mer information om ESPL, tryck HÄR

_____________________________________________________________________________________