Abelco Investment Group uppdaterar marknaden med innehavens interna värderingar

Abelco Investment Group (”Abelco” eller ”Bolaget”) uppdaterar värdeutvecklingen och innehaven i portföljen på sin hemsida www.abelco.se samt i bifogat material per den 31 augusti 2023.

Abelco har nu uppdaterat innehavens interna värderingar per den 2023-08-31 på Bolagets hemsida samt i bifogat material. I uppdateringen framgår de interna värderingarna till en total summa om ca 157,9 Mkr, omvandlat till ca 0,08 kronor per aktie. Förändring i innehavens interna värderingar jämfört med föregående månad kan härledas till aktiepriset i de noterade innehaven vid månadsskiftet.

Abelco har under augusti månad avyttrat 287 298 aktier motsvarande 0,2 Mkr i Quickbit.

Abelco Investment Group är ett investmentbolag. Bolaget investerar i olika tillväxtbolag, med störst inriktning mot IT-sektorn samt gaming. En stor del av investeringarna återfinns inom Norden och Sydostasien, där bolagets investerings- och venture modeller används som grund för affärsverksamheten. Abelco Investment Group har sitt huvudkontor i Stockholm.