Abelco Investment Group uppdaterar marknaden om portföljbolaget ASEAN Fintech Group

Abelco Investment Groups ("Abelco") portföljbolag ASEAN Fintech Group ("ASEAN") meddelar att deras dotterbolag Pay Direct Technology Sdn Bhd (”Better Pay” eller ”Bolaget”) hade över USD 1,2 miljarder i bruttotransaktionsvärde (”GTV”) år 2022, en ökning från USD 1,03 miljarder 2021. Better Pay har också inlett första kvartalet 2023 med totalt USD 345 miljoner i GTV.

Malaysiabaserade Better Pay är leverantör av betalnings- och gatewaytjänster. Bolagets huvudsakliga affärsmodell är att tillhandahålla en automatiserad och direkt betalningsupplevelse för handlare.

Better Pay har samarbete med flera banker och andra inlösare och har även möjlighet att tillhandahålla flera betalningskanaler, allt från FPX Online Banking, kredit- och betalkort för både lokala och internationella handlare, e-wallets, Buy-Now-Pay-Later och återkommande abonnemangsbetalningar. Genom enkla API:er, lättillgängliga och med en uppmärksam kundservice betjänar bolaget över 700 handlare i Sydostasien.

Abelco äger ca 20% av ASEAN Fintech Group

Läs mer om Better Pay här

Abelco Investment Group är ett investmentbolag. Bolaget investerar i olika tillväxtbolag, med störst inriktning mot IT-sektorn samt gaming. En stor del av investeringarna återfinns inom Norden och Sydostasien, där bolagets investerings- och venture modeller används som grund för affärsverksamheten. Abelco Investment Group har sitt huvudkontor i Stockholm.