Abelco Investment Group utökar e-handelsvertikalen genom investering i bolaget Brandica med produkten Gustaf

Abelco Investment Group (”Abelco”) utökar e-handelsvertikalen genom inträdet i Brandica Aktiebolag (”Brandica” eller ”Bolaget”), ett it- och webbutvecklingsbolag inriktat mot bland annat lösningar inom e-handeln. Investeringen är på nominellt belopp då Abelco varit med och utformat produkten och plattformen Gustaf.

Brandica är ett it- och webbutvecklingsbolag inriktat mot bland annat lösningar inom e-handel, där Abelco nu väljer att träda in i Bolaget efter att Brandica utvecklat sin första plattform, Gustaf.se.

Gustaf.se är en e-handelslösning som möjliggör för privatpersoner, föreningar, kreatörer, influencers och företag att enkelt komma igång med en webbshop. Brandica tillhandahåller och ombesörjer hela kedjan från betalning, frakt och utveckling, vilket möjliggör för ett sömlöst B2B2C erbjudande. Gustaf är bekvämligheten för de som vill sälja och erbjuda skräddarsydda trycka produkter print on demand i sin egendesignade webbshop.

Plattformen Gustaf.se har nyligen lanserat en early-access beta och det finns idag en förfrågan om 12 webbshoppar från både organisationer och kreatörer inom gaming, musik, konst och natur, med tillhörande följare och community.

Gustaf möjliggör även för Abelcos andra portföljbolag att få ytterligare ett affärsben i sin verksamhet genom att nu kunna addera försäljning av merch och varor till sina kunder, följare och communities. Detta utan att behöva tillsätta lagerhållning eller resurser. Genom att erbjuda en webbshop kan detta stärka portföljbolagen ytterligare genom att addera mervärde till sina kunder och communitites. Det är även ett positivt och kostnadseffektivt sätt för bolagen att synas på.” – Johan Rooth VD Abelco Investment group AB

Abelco har per idag ett direkt ägande i Brandica om motsvarande 25%. Abelcos portföljbolag iSecrets har även de ett direkt ägande om ca 25%.

Abelco Investment Group är ett investmentbolag. Bolaget investerar i olika tillväxtbolag, med störst inriktning mot IT-sektorn samt gaming. En stor del av investeringarna återfinns inom Norden och Sydostasien, där bolagets investerings- och venture modeller används som grund för affärsverksamheten. Abelco Investment Group har sitt huvudkontor i Stockholm.