Abelco Investment Groups portföljbolag iCandy har utsett Thomas Rössig till ny Europachef

iCandy Interactive Limited (”iCandy” eller ”Bolaget”) utvecklar sin etablering inom Europa genom att utse Thomas Rössig, Senior Gaming Executive till ny Europachef.

Höjdpunkter:

• iCandy utser Thomas Rössig till Europachef. Thomas kommer att utveckla och etablera samt stärka affärspartnerskap för iCandy i Europa.
  • Thomas är VD för Flying Sheep Studios, den tyskbaserade spelstudion som nyligen förvärvades av iCandy Interactive i juni 2022.
  • Thomas har mer än 12 års erfarenhet av ledande befattningar inom videospelsindustrin och är väl respekterad i Europa och Nordamerika.

iCandy är glada att kunna meddela att de har utsett Thomas Rössig till Europachef. Thomas kommer att vara ansvarig för att utveckla och ge strategisk ledning för iCandy-teamet i Europa, samtidigt som han fortsätter att fungera som Flying Sheep Studios VD.

Thomas har mer än 12 års erfarenhet av gamingindustrin och grundade Flying Sheep Studios 2014 med en vision om att revolutionera spelupplevelsen för stationära och mobila enheter. Med ett engagerat team av mjukvaruingenjörer har Thomas byggt studions interna HTML5-utvecklarfunktioner för plattformsoberoende samt tillgängliga spel. Flying Sheep Studios har sedan dess framgångsrikt levererat över 200 spel till världskända kunder, som DreamWorks Animation och Lego Group.

Tidigare i juni förvärvades Flying Sheep Studios av iCandy, vilket markerar iCandys expansion till Europa och befäster dess ambition att bli ett globalt gamingbolag.

"Thomas kommer med över ett decennium av ledarskapserfarenhet till iCandys växande team av gamingutvecklare. Han kommer att spela en avgörande roll för att accelerera företagets tillväxt på den europeiska marknaden. Thomas framgång med att leda Flying Sheep Studios affärsutveckling med konsekventa resultat gör honom till en utmärkt kandidat för iCandys ambitiösa mål i Europa. Vi ser fram emot att arbeta med honom och driva tillväxt samt skapa förutsättningar för teamet.” - Kin Wai Lau, styrelseordförande för iCandy Interactive

Ta del av iCandys pressmeddelande HÄR

Abelco Investment Group AB (publ) engagerar sig i bolag enligt strategin: investeringar till rimlig värdering med goda förutsättningar till börsnotering. Abelco skapar därmed investeringsförutsättningar med hög avkastningsnivå till rimlig risknivå