• Abelco Investment Group/

Abelco Investment Groups portföljbolag iCandy Interactive släpper idag en preliminär rapport som visar en intäktsökning på 62% för året 2020

iCandy Interactive Ltd (”iCandy”) kommunicerar idag ett preliminärt resultat som visar en ökning av intäkterna på hela 62%. I samma rapport visar även bolaget för första gången en vinst innan EBITDA. Förbättringen av iCandys ekonomiska resultat beror främst på den framgångsrika lanseringen av iCandys succéspel Masketeers, spelet lanserades i början av oktober 2020

För räkenskapsåret som slutade den 31 december 2020 redovisade iCandy sitt första positiva resultat någonsin före skatt, avskrivningar och amortering(“EBITDA”) ett resultat på AUD 0,8 miljoner, med en intäktsökning på hela 62%, från AUD 2,2 miljoner under föregående räkenskapsår till AUD 3,6 miljoner under innevarande räkenskapsår. Koncernen minskade också sina förluster med 76% från AUD 2,3 miljoner under 2019 till AUD 0,6 miljoner 2020.

För närvarande förbereder sig iCandy på att lansera sitt nya spel, Claw Stars, som för närvarande genomgår slut testning. Under slut testerna har Claw Stars visat ett uppmuntrande resultat som då överstiger Masketeers data på flera positioner. Claw Stars förväntas lanseras under andra kvartalet 2021.

iCandy planerar och har tidigare kommunicerat att utöka distributionskanalerna för sina mobilspel. Specifikt har iCandy för avsikt att marknadsföra och distribuera sina mobilspel till Kina, världens största spelmarknad. Som en början har iCandy ingått ett partnerskap med Kinas ledande spelutgivare Ohayoo för att lokalisera, publicera och marknadsföra Masketeers i Kina. Ledningen i iCandy fokuserar nu på att lansera sitt nya spel Claw Stars, samt att utöka iCandys distributionskanaler till Kina och andra internationella marknader.

Abelco äger ca 34% av iCandy Interactive

För hela iCandys pressmeddelande, se HÄR

_____________________________________________________________________________________