Abelco Investment Groups portföljbolag iCandy Interactive tecknar avtal om att bilda gemensamt bolag med större aktör

iCandy Interactive (”iCandy”) bildar nu ett gemensamt bolag med det ledande globala spelanimerings företaget Lemon Sky Studios, detta för att tillsammans skap en ny spelstudio.

Höjdpunkter:

• iCandy tecknar ett bindande avtal för att ingå ett joint venture med den främsta spelkonst- och animationsstudion Lemon Sky Studios för att bilda en ny spelstudio

• Lemon Sky har arbetat med branschledare som Bandai Namco, Blizzard Entertainment, Electronic Arts, Naughty Dog, 2K Games, Capcom, Disney och Nickelodeon

• Lemon Sky har enorma framgångar som arbetar med AAA-speltitlar som inkluderar Marvels Avengers, Command & Conquer Remastered, Warcraft 3: Reforged, StarCraft: Remastered, Call of Duty: Infinite Warfare, Final Fantasy VII Remake och många fler

• Enligt arrangemanget bildas ett samägt 50:50 joint venture bolag för att utveckla 3D-mobilspel och plattformsspel med AAA-kvalitet

• Den nya joint venture-studion kommer att utveckla sin egen produktlinje och kommer att startas i Kuala Lumpur, Malaysia.

• Det samägda bolaget markerar iCandys första steg i att utveckla 3D-spel med AAA-grafik och animering

iCandy Interactive Ltd ("iCandy" eller "bolaget") är glada att meddela att det har ingått ett bindande avtal med Lemon Sky Studios, en av världens ledande digitala konst- och animationsstudior för videospelindustrin, avtalet innebär att bolagen nu startar ett joint venture-spelstudioföretag tillsammans (“JV-Co”).

JV-Co som kommer att fokusera på att utveckla 3D-mobilspel med plattformspotential och med AAA-kvalitet. JV-Co kommer att utveckla helt nya speltitlar.

Lemon Sky är en av världens ledande animations- och digitala spelstudior som fokuserar på att utveckla animering och digital konst för videospelindustrin. Lemon Sky har för närvarande mer än 350 högkvalificerade artister från hela världen. Sedan grundandet 2006 har Lemon Sky arbetat med spelbranschjättar som Disney, Blizzard Entertainment, Electronic Arts, Square Enix, Naughty Dog, 2K Games, Capcom, Bandai Namco och Nickelodeon.

Lemon Sky har ett enormt framgångsrikt spår av att arbeta med speltitlar som inkluderar:

• StarCraft: Remastered,

• Command & Conquer Remastered

• Warcraft 3: Reforged

• Final Fantasy VII Remake • Marvel's Avengers

• Marvels Spider-man

• Uncharted: The Lost Legacy

• Och många andra spel

Joint Venture strukturen

JV-co kommer att införlivas i Malaysia med 50:50 som ett första aktieinnehav mellan iCandy och Lemon Sky. iCandy och Lemon Sky förbinder sig sedan att bidra med totalt 1 000 000 MYR (335 000 AUS) av det initiala rörelsekapitalet till JV-Co. Ytterligare rörelsekapital kan tillhandahållas av de grundande aktieägarna lika, eller från en tredjepartsinvesterare som kan bli inbjudna att investera i JV-Co i ett senare skede. Den första driften och spelstudion för JV-co kommer att sättas upp i Kuala Lumpur, Malaysia.

För hela iCandys pressmeddelande hänvisar vi till HÄR

Abelco äger förnärvarande ca 40% av iCandy Interactive.

_____________________________________________________________________________________