Abelco Investment Groups portföljbolag iCandy tecknar avtal med Froyo Venture Lab som ger en garanterad intäkt om AUD 4M

iCandy Interactive ("iCandy") har ingått ett strategiskt partnerskap med Froyo Venture Lab ("Froyo Lab"), företaget bakom Froyo.Games. Samarbetet är på 7 år och kan därefter förnyas årligen. I samarbetet ska iCandy utveckla 9st Metaverse-spel samt skapa flera NFT-serier.

Höjdpunkter:

• iCandy kommer att utveckla koncept och metaverse-spel som kommersialiseras och publiceras av Froyo Games.
  • iCandy kommer också att skapa IP rättigheter och animationer som Froyo Games kommer att kommersialisera som Non-Fungible Tokens (NFT).
  • iCandy utvecklar sin första serie av IP- och spelkonst för NFT - League of Super Misfits ("The Misfits") - som ska lanseras inom 2 månader under Froyo Games.
  • Froyo Lab garanterar en bruttointäkt om AUD 4 miljoner till iCandy för utvecklingen av The Misfits.

iCandy har idag ingått ett strategiskt partnerskapsavtal med Froyo Lab för att utveckla och kommersialisera Web 3.0 inom metaversespel, bygga IP-rättigheter och spelanimationer för NFTs.

Froyo Lab är en teknisk startup som har utvecklat Froyo.Games (’’Froyo Games’’), en decentraliserad spelplattform för Web 3.0 och metaverse som nyligen fick mer än USD 6 miljoner i finansiering.

Om partnerskapet - och NFT:er

Under det strategiska partnerskapet med Froyo Lab kommer iCandy att samarbeta med Froyo Lab för att utveckla en serie Web 3.0-speltitlar för Froyo Games, som fungerar som publiceringsplattformen som marknadsför och kommersialiserar NFT:erna och speltitlarna. Speltitlarna för Web 3.0 och metaverse kommer att göras tillgängliga på flera plattformar, inklusive mobiltelefoner och datorer.

Dessutom kommer iCandy också att utveckla konceptkonst, spelkonst och IP rättigheter som kan konverteras till NFT:er och ytterligare höja kommersialiseringsvärdet av dessa. Strategiskt kommer iCandys roll i detta partnerskap att huvudsakligen vara att utveckla spel, konceptkonst, spelkonst och annan relaterad programvara och tjänster. Froyo Lab kommer att ansvara för skapandet, marknadsföring, kommersialisering och publicering av NFTs och speltitlar, inklusive deras relaterade produkter och/eller tjänster. iCandy kommer att få intäkter från Froyo Lab i linje med intäktdelningsarrangemanget för det strategiska partnerskapet.

NFT Projekt - The League of Super Misfits

Den första IP- och konceptutvecklingen som kommer att utvecklas av iCandy är en avatarserie som heter "The League of Super Misfits" ("The Misfits"). The Misfits är en serie med 10 000 unika datorgenererade superhjältar och spelavatarer som kommer att präglas som NFT;er. The Misfit Lab leds för närvarande av en huvudkonstnär från iCandy som har erfarenhet av att arbeta med illustrationskonst med DC Comics.

Villkor - The League of Super Misfits

Froyo Lab garanterar en bruttointäkt på AUD 4 miljoner till iCandy för den kommersiella lanseringen av The Misfits-serien oavsett framgången med kommersialiseringen av NFTs. Bruttointäkterna kommer att betalas ut till iCandy inom 6 månader från det att iCandy överlämnar konstverket och dess relaterade källfiler till Froyo Lab, vilket förväntas ske i april 2022.

I detta partnerskap kommer all ny immateriell egendom som utvecklats av iCandy att förbli iCandys egendom och rättigheter om inte annat beslutas av företaget. Froyo Lab kommer dock att ha exklusiva rättigheter till The Misfits-serien för att konvertera relevanta immateriella egenskaper till NFT.

Froyo Lab kommer också att säkerställa att projektet tar med sig sitt community med mer än 20 000 Web 3.0-spelentusiaster till alla initiativ som kan bildas med iCandy. Båda parter är skyldiga att lägga in sina respektive resurser för att säkerställa den kommersiella lanseringen som kommer att äga rum senast den 30 juni 2022.

Det initiala projektet, The Misfits är ett av 9 NFTs- eller metaversespel och 12 NFT-serier som partnerskapet kommer att innebära. Ledningen för iCandy är glada över det strategiska partnerskapet med Froyo Lab och tror att de utöver det initiala projektet kommer att kunna generera ytterligare intäkter. Därutöver förväntas iCandy vara en av de bästa distributionskanalerna för att tillhandahålla och marknadsföra speltitlar med metaverse-tema och dess relaterade IP-rättigheter.

För hela pressmeddelandet från iCandy tryck HÄR

Abelco Investment Group AB (publ) engagerar sig i bolag enligt strategin: investeringar till rimlig värdering med goda förutsättningar till börsnotering. Abelco skapar därmed investeringsförutsättningar med hög avkastningsnivå till rimlig risknivå