Abelco Investment Groups portföljbolag RightBridge Ventures AB tecknar avtal om investering i Esport Players League

Abelco Investment Groups (”Abelco”) portföljbolag RightBridge Ventures AB (”RBV”) meddelar nu marknaden att man investerar i e-sports bolaget Esports Players League (”ESPL”).

RBV som är ett bolag inom Abelco koncernen har under en längre tid arbetat mot en investering – och förvärvsstrategi, RBV tar nu sitt första steg med denna investering i den växande e-sports plattformen ESPL.

ESPL som har vuxit under sitt första år och finns nu i över 12 länder och gör nu en riktad emission, där RBV tecknar avtal om att vara huvudinvesteraren.

RBV kommer att äga ca 5% av ESPL, som efter den riktade emissionen beräknas till ett värde av ca USD 7,6 M. Emissionen beräknas vara stängd efter den sista februari 2021.

”Ett bra första steg för RightBridge och deras satsning inom gaming och e-sports teknik. Med ESPL´s snabba tillväxt och plattform för e-sportsturneringar som en första investering. Det skall det bli spännande vad dessa två bolag nu kan göra tillsammans.

ESPL som startades under Abelcos portföljbolag iCandy har nu under 12 månader tagit flera nya marknader och länder. Dock har ESPL´s utveckling legat lite i skymundan i iCandys portfölj och vi hoppas nu att RBV kan visa dess potential och värde som jag tycker att ESPL besitter– Johan Rooth VD, Abelco investment Group AB

För hela pressmeddelandet från RightBridge se HÄR

_____________________________________________________________________________________