Abelco Investment Groups portföljbolag Smartfunding ingår partnerskap med ledande leverantör på den sydostasiatiska marknaden

Smartfunding har ingått ett strategiskt partnerskap med KryptoPOS och kan nu erbjuda sin BNPL produkt till över 5000 småföretagare och samtidigt få en räckvidd till ca 15M konsumenter på den sydostasiatiska marknaden.

Abelco Investment Groups (”Abelco”) portföljbolag Smartfunding inleder strategiskt partnerskap med KryptoPOS för att lansera sin BNPL-tjänst i hela Sydostasien. KryptoPOS är en ledande molnbaserad POS-programvara (point of sale-system) som betjänar mer än 5 000 småföretagare och har över 15 miljoner konsumenter i Malaysia och Indonesien. KryptoPOS är inte involverad i kryptovalutor utan partnerskapet innebär att Smartfunding nu kan erbjuda sin BNPL-tjänst till både handlare och konsumenter.

Det strategiska partnerskapet kommer att öka Smartfundings räckvidd för den nyligen lanserade BNPL-tjänsten.

Abelco har ett effektivt ägande av Smartfunding på ca 31,2%, då Abelco äger 53% av Fintech Asia som sedan äger ca 59% av Smartfunding.

För mer information kring Smartfunding, se HÄR

_____________________________________________________________________________________