Abelco Investment Groups VD tillträder nu som styrelseordförande i Agilit Holding AB (u.ä.t RightBridge Ventures Group AB)

Enligt pressmeddelande den 29 september 2022 har nu Abelcos portföljbolag RightBridge Ventures AB´s styrelse idag tillträtt som den nya styrelsen för det omvända förvärvet Agilit Holding AB (u.ä.t RightBridge Ventures Group AB ’’Bolaget’’).

Som tidigare kommunicerats var bland annat transaktionen villkorad av godkännande från extra bolagsstämma hos Agilit Holding AB vilket uppfylldes den 29 september 2022. Även övriga villkor för transaktionen är uppfyllda och har därför idag fullbordats.

Från kommunikén från den extra bolagsstämman som offentliggjordes den 29 september 2022 framgår det att bolagsstämman beslutat att välja Johan Rooth, Stefan Lindeberg, Kenneth Arnström och Magnus Leppäniemi till nya ordinarie styrelseledamöter samt att välja Johan Rooth som ny styrelseordförande. Carlos Barrios är utnämnd till verkställande direktör. Den nya styrelsen och VD:n har idag tillträtt Agilit Holding AB (u.ä.t RightBridge Ventures Group AB).

Villkoren för emission av Vederlagsaktierna, som riktats till aktieägarna i RightBridge Ventures AB, framgår av kallelsen till den extra bolagsstämma som godkänt Transaktionen. Vederlagsaktierna delas ut till RightBridge ägare efter sedvanlig handläggning av Bolagsverket.

För mer information se HÄR

Abelco Investment Group AB (publ) engagerar sig i bolag enligt strategin: investeringar till rimlig värdering med goda förutsättningar till börsnotering. Abelco skapar därmed investeringsförutsättningar med hög avkastningsnivå till rimlig risknivå