Abelco Investments Groups portföljbolag RightBridge Ventures säkrar finansiering och förvärvar andelar i esportsbolaget Esport Pulze

RightBridge Ventures AB (”RBV”) förvärvar andelar i det globala esportsbolaget Esport Pulze AB (“Epulze”), som bedriver plattformen epulze.com. RBV har förvärvat 10,7% av aktierna i Epulze av Modelio Equity och Oliver Molse. RBV har även framgångsrikt stärkt kassan genom en riktad emission till institutionella aktörer såväl som till representanter från bolagets styrelse.

RBVs förvärv av aktierna i ePulze sker med betalning av egna aktier i RBV till säljarna Modelio Equity AB (“Modelio”) och Oliver Molse som samtidigt förvärvar ytterligare ca 8 m aktier i RBV från dess störste aktieägare, Abelco Investment Group (“Abelco”) till nominellt aktievärde. Samtidigt säkrar även RBV sin framtida finansiering genom en riktad emission där Abelco väljer att delta med ca 0,8 mkr, vari Abelcos ägarandel efter emissionen kommer att vara ca 53%.

”RBV växer i Abelco portföljen med ett ytterligare förvärv och har nu investerat i flera spännande bolag inom esports marknaden. Jag tycker RBV ligger rätt med sin strategi inom just förvärv och samarbeten, RBV har även bevisat detta de senaste månaderna med förvärv inom Lilmix, ESPL och nu även med en ägarandel i Epulze. Samt de spännande samarbeten med Scout Gaming, Knot-OK och förvärv av den nordiska licensen för ESPL. Bolaget har nu även stärkt finansieringen och visar att bolaget nu befinner sig i en expansiv fas där RBV får mycket uppmärksamhet från både marknaden och investerare” - säger Abelcos VD Johan Rooth

Epulze har sitt huvudkontor i Örebro (Sverige) och inkluderar även ett dotterbolag i Kuala Lumpur (Malaysia), med kontor i Singapore samt regionala utvecklare i Kiev (Ukraina) och São Paulo (Brasilien). Epulze plattform inkluderar gräsrotsentusiaster som vinner och kan då klättra sig upp till de större ligorna som finns på plattformen.

Epulze-plattformen har mer än 400 000 registrerade användare, och varit värd för över 1 000 000 matcher, och har genomfört över 53 000 turneringar bara i sitt första spel Dota 2. Epulze expanderar och utvecklar snabbt plattformen genom att lägga till nya spel kontinuerligt. Tre av de fem största esports-spelen kommer att finnas tillgängliga på plattformen i slutet av 2021. Counter-Strike: Global Offensive (CS: GO) lanserades i december 2020 med en fullständig lansering i februari 2021. Epulze fokus ligger på ledande PC-baserade titlar.

För mer information, se pressmeddelande från RightBridge Ventures HÄR

____________________________________________________________________________________

Denna information är sådan information som Abelco Investment Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 april 2021.