Abelco’s portföljbolag iCandy kommenterar mediaspekulation

iCandy Interactive Limited (”iCandy” eller ”Bolaget”) hänvisar till den senaste tidens mediaspekulationer om att Bolagets dotterbolag, Lemon Sky Animation Sdn planerar att genomföra en börsintroduktion.

iCandy överväger regelbundet möjligheter som kan leverera värde till sina aktieägare och påskynda tillväxtmöjligheter, inklusive kapital eller andra företagsövningar och transaktioner.

Det finns inget beslut att Bolaget kommer att välja eller genomföra någon förändring. Därför har Bolaget inte möjlighet att tillhandahålla ytterligare detaljer i detta skede.

iCandy kommer att lämna ytterligare meddelande om det sker väsentlig utveckling, i enlighet med fortlöpande upplysningsskyldighet.

För mer information läs pressmeddelande från iCandy HÄR

Abelco Investment Group är ett investmentbolag. Bolaget investerar i olika tillväxtbolag, med störst inriktning mot IT-sektorn samt gaming. En stor del av investeringarna återfinns inom Norden och Sydostasien, där bolagets investerings- och venture modeller används som grund för affärsverksamheten. Abelco Investment Group har sitt huvudkontor i Stockholm.