Erbjudande om teckning i Quickbit eu AB (publ) med företrädesrätt för aktieägare i Abelco Investment Group AB (publ)

Abelco Investment Group ABs (publ) ”Abelco” portföljbolag QuickBit eu AB (publ) ”QuickBit” styrelse har beslutat om ett riktat erbjudande till aktieägarna i Abelco. Erbjudandet innebär att Abelcos aktieägare får företrädesrätt på 500 000 units i den spridningsemission som QuickBit genomför inför sin planerade notering.

Totalt emitterar QuickBit 1 250 000 units och en (1) units handlas för 12,80 sek (3,20 kr per aktie), motsvarande totalt 16 000 000 sek.

En (1) unit innefattar 4 aktier och 3 vederlagsfria teckningsoptioner. Varje teckningsoption ger rätt att teckna en (1) ny aktie i QuickBit under december 2020 till priset 3,20 kr/aktie. Minsta möjliga teckning är 400 units motsvarande 5 120 sek.

Spridningsemissionen i QuickBit startar 10 juni 2019 och pågår till den 24 juni 2019, dock avslutas företrädesrätten för Abelcos aktieägare redan 14 juni av administrativa skäl. Detta innebär att aktieägare i Abelco som önskar nyttja sin företrädesrätt måste inkomma med teckningssedel senast 14 juni kl. 23.59.

Villkor för teckningsrätt:

• Teckningsrätt har de aktieägare i Abelco som per avstämningsdagen den 14 juni 23.59 äger minst 200 000 aktier i Abelco Investment Group AB (publ), kortnamn ABIG.
  • Aktieägare med teckningsrätt får teckna valfritt antal teckningsposter á 400 units.
  • Vid överteckning sker följande:
    • I första hand prioriteras spridning i syfte att maximera antalet aktieägare.
    • Därefter sker fördelning pro rata i förhållande till innehavet i Abelco.
  • Styrelsen i QuickBit äger rätt att frångå ovanstående regler i syfte att uppnå erforderlig spridning som krävs för de formella noteringskraven.
  • Erbjudande om teckning i QuickBit inklusive informationsmemorandum kommer att tillställas marknaden av QuickBit den 7 juni 2019. Som aktieägare i Abelco fyller du i samma teckningssedel som övriga intresserade samt fyller i kryssrutan ”Jag är aktieägare i Abelco Investment Group AB”.
  • Företrädesrätten gäller fram till 14 juni 2019 kl 23.59.
  • Teckning sker från QuickBits investor-hemsida: https://investor.quickbit.eu/ och via Eminova Fondkommission http://www.eminova.se/emissionsuppdrags/. Teckning kan ske både digital med bank id och med pappersblankett. Pappersblankett måste inkommit till Eminova senast 14 juni.

Sven Hattenhauer, VD
E-post: sven.hattenhauer@abelco.se
Telefon: +46 72 303 71 00

Denna information är sådan information som Abelco Investment Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 juni 2019.