ESPORTSPLAYERS LEAGUE (ESPL) TAR STEGET IN I LATIN AMERIKA MED NYA STRATEGISKA PARTNERS

ESPL fortsätter sitt uppdrag att leverera Premier Competitive Gaming globalt och tillkännager strategiska partners i Mexiko, Ecuador, Panama och Colombia

Esports Players League (ESPL), ESPL kan nu räkna in Latinamerika bland dess nya territorier, efter att ha ingått strategiska franchise avtal med Arena Esports Pro Gaming, Mexikos främsta esports varumärke, esports community BroooTV i Ecuador, samt med Versus Esports, ett live esports community som spänner sig över Panama och Colombia.

"Latinamerika är en snabbt växande spel- och esportsmarknad med uppskattningsvis 234 miljoner spelare i regionen.

Med dessa partnerskap på plats har ESPL planterat sin flagga i Latinamerika. Vi är mycket glada över att komma in i regionen med dessa partnerskap" - säger ESPL Co-founder & President, Lau Kin Wai.

För hela pressmeddelandet från ESPL (engelska) se nedan

När större portfölj- eller dotterbolag till Abelco publicerar information kommer Abelco fortsättningsvis informera om dessa till den svenska marknaden. Abelco har ett ägande av 56% i iCandy interactive (iCandy äger sedan ca: 40% av ESPL)

_____________________________________________________________________________________