iCandy interactive Limited annonserar genom sitt Alibaba-partnerskap att iCandy nu siktar på att inträda den kinesiska gamingmarknaden

iCandy Interactive Limited (“iCandy”, “företaget”) vill kommunicera en operativ uppdatering om sitt strategiska partnerskap med 9Games / Alibaba Group.

iCandy kommunicerade den 23 maj 2020 om det strategiska samarbetet med 9Games, en enhet från Alibaba Digital Media and Entertainment Business Group. iCandy är nu glada att kunna meddela att man tillsammans med 9Games nu registrerat all dokumentation för en myndighetsansökan till de kinesiska myndigheterna för att registrera iCandys musikaliska hitspel Groove Planet för Folkrepubliken Kina (Kina). Detta är det första av sex spel som iCandy har identifierat för ett inträde på den kinesiska marknaden.

Kina hade över 36,5 miljarder US-dollar i spelintäkter under 2019 och placerades strax bakom USA som världens största spelmarknad. Enligt Marketing to China förväntas mobilspelsegmentet nå 496,8 miljoner användare 2023.

Sammanfattning:

• 9Games / Alibaba har nu tillsammans med iCandy ansökt om ett godkännande av iCandys musikalspel Grove Planet

• Enligt China Briefing beräknas den kinesiska spelmarknaden överstiga 36,5 miljarder US-dollar 2020

• Den kinesiska marknadens största växande segment är mobilspel, som förväntas nå 496,8 miljoner användare år 2023

• iCandy har ett nära samarbete med 9Games och Alibaba för lanseringen av det första av sex spel i sin gamingportfölj som kan inträda den lukrativa kinesiska marknaden

För hela pressmeddelandet ifrån iCandy, tryck HÄR

Ledningen för iCandy vill notera att företaget är glada över att ha ett nära samarbete med 9games / Alibaba Group och kommer löpande att informera marknaden kring utvecklingen av samarbetet.

Från och med juli 2020 kräver alla onlinespel ett internationellt standardboknummer (ISBN) som måste godkännas av kinesiska tillsynsmyndigheter för att de ska kunna listas i kinesiska appbutiker. Ett ISBN är en 13-siffrig kod som används för att identifiera en produkt, oftast böcker. ISBN-ansökan i Kina involverar flera statliga byråkratier, inklusive ministeriet för industri och informationsteknik (MIIT), upphovsrättsskyddscentret i Kina (CPCC) och SARFT, bland andra. Regleringsprocessen är en sträng process som nu begränsar en utvald grupp speltitlar som får komma in på den lukrativa kinesiska spelmarknaden.

_____________________________________________________________________________________