KOMMUNIKÉ FRÅN ÅRSSTÄMMA I ABELCO INVESTMENT GROUP AB

Vid årsstämma i Abelco Investment Group AB (”Bolaget”) som hölls idag den 7 juni 2021 kl. 10 i Stockholm, beslutades i huvudsak:

att fastställa den framlagda koncernresultat- och balansräkningen,

att i enlighet med styrelsens förslag disponera Bolagets resultat enligt den fastställda koncernbalansräkningen,

att bevilja ansvarsfrihet för var och en av styrelsens ledamöter och den verkställande direktören för räkenskapsåret 2020,

att arvode till styrelsens ledamöter, för tiden fram till och med nästa årsstämma, ska utgå till icke i Bolaget arbetande styrelseledamöter med 200 000 kronor (exklusive sociala avgifter) och till styrelsens ordförande med 300 000 kronor (exklusive sociala avgifter),

att arvode till Bolagets revisor skall utgå med skäligt belopp enligt godkänd räkning,

att Bolagets styrelse ska bestå av tre ledamöter utan suppleanter,

att till ordinarie styrelseledamöter, för tiden intill slutet av nästa årsstämma, omvälja Kenneth Arnström, Liou Nyap Gan och Kin Wai Lau.

att till revisor, för tiden intill slutet av nästa årsstämma, omvälja Jenny Gentele, och

att bemyndiga styrelsen att, vid ett eller flera tillfällen, under tiden fram till slutet av nästkommande årsstämma, besluta om att öka Bolagets aktiekapital genom nyemission av aktier, teckningsoptioner och/eller konvertibler i sådan utsträckning som från tid till annan är tillåten enligt bolagsordningen.

Samtliga beslut fattades enhälligt av stämman.

Abelco Investment Group AB

____________________________________________________________________________________

Denna information är sådan information som Abelco Investment Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 07-06-2020.