Ny styrelseledamot i Abelcos portföljbolag RightBridge Ventures AB

Från och med den 1 oktober 2020 är Abelco Investment Group glad att meddela utnämningen av Magnus Leppäniemi som oberoende styrelseledamot i RightBridge Ventures AB ("RBV").

Magnus Leppäniemi arbetar idag som Executive Vice President inom Esport på Esports Entertainment Group. Magnus tidigare arbetsroller är Global Sales Director för Wehype och Sales Director North America på DreamHack. Magnus är en spelbranschveteran som arbetar både med försäljning och marknadsföring av gaming och spelprodukter.

Magnus har även hanterat Global Strategic Esports Partnerships för globala varumärken som Intel, Zowie av BenQ, Hyper X, Electronic Arts, Activision, NBA och ESL. Magnus erhåller värdefull kunskap om gaming och Esport och har byggt upp ett omfattande nätverk inom industrin.

"Magnus har erfarenhet av ledande befattningar och har en ovärderlig kunskap om gaming- och esportbranschen. Under mer än två decennier inom gaming har Magnus byggt upp ett omfattande nätverk av relationer som kan ge ett enormt värde för RightBridge och vår investeringsstrategi." – Johan Rooth, Styrelseordförande i RightBridge samt VD i Abelco Investment Group AB

"Jag är väldigt glad att gå med i RightBridge Ventures styrelse. RightBridge Ventures är det första europeiska investeringsbolaget inom detta segment som söker en noterad miljö och erbjuder därmed tillgång till avkastning genom esport- och spelindustrin.”Magnus Leppäniemi, tillträdande styrelseledamot i RightBridge Ventures AB

OM RightBridge Venture AB

RightBridge Ventures är ett investeringsbolag med fokus på esport och gaming. RightBridge Ventures avser att bli ett börsnoterat bolag som skapar en möjlighet att investera i den globala tillväxten inom gaming- och esports-marknaderna samt driva det innovativa gaming entreprenörskapet som finns i Skandinavien.

För mer information besök www.rightbridge.se

_____________________________________________________________________________________