Abelco AB (publ) Emmission till Front Office registrerad/flaggning.

Den riktade emissionen som genomfördes för en tid sedan till FrontOffice AB (publ)  är nu registrerad hos Bolagsverket. Det nya antalet aktier uppgår till 7 500 000 och nytt aktiekapital är 750.000 kr.

FrontOffice innehav före emissionen 0 aktier av 6.688.888.

FrontOffice innehav efter emissionen 811.112 aktier av 7.500.000 .

I samband med den kommande nyemissionen har FrontOffice Nordic AB (publ) låtit meddela att de avser att teckna sin pro-rata andel av emissionen motsvarande ca 10,8% av kapitalet. Utöver det så har FrontOffice för avsikt att teckna ytterligare 19,1% av emissionen genom att förvärva teckningsrätter från huvudägaren. Sammanlagt kommer FrontOffice att äga 29,9% av bolaget vid full teckning av emissionen.

Utförliga villkor och tidsplan för den kommande emissionen kommer att offentliggöras inom en vecka.

Mikael Andersson genom bolag DaticIT AB har i samband med den riktade nyemission som genomförts till FrontOffice minskat sitt innehav till under 50%

Innehav före emissionen                                                          3.473.050 aktier av 6.688.888

Innehav efter emissionen (46,3%)                                           3.473.050 aktier av 7.500.000

Eventuella frågor besvaras av VD Mikael Andersson 0736-333200 eller ordf. Nils-Gunnar Aronsson 0705-467744