Abelco begär omedelbar avnotering från Aktietorget

Abelcos styrelse har idag fattat beslutet att begära att bolagets aktie omedelbart avnoteras för handel på Aktietorget dels med hänsyn till att den nya noteringsprocessen måste få ta sin tid, dels med anledning av att Bolaget skall kunna genomföra sin företrädesemission, vilken är till 100% säkerställd genom teckningsförbindelser och emissionsgarantier. Med anledning av begäran om avnotering kommer tidsplanen för emissionen att skjutas på under några dagar. Detta för att avnoteringen skall kunna effektueras och att Euroclear skall hinna registrera emissionsvillkoren. Bolaget blir avnoterat från och med den 29 september 2016.

”Vi beklagar den olägenhet som detta innebär för våra aktieägare. Ett emissionsmemorandum kommer att publiceras innan teckningstiden påbörjas och bolaget kommer att återkomma om när och hur handel kommer att kunna upptas.”, säger Mikael Andersson, VD och huvudägare i Abelco.

Bovallstrand 2016 09 28

Eventuella frågor besvaras av:
VD Mikael Andersson 0736-333200 eller ordf. Nils-Gunnar Aronsson 0705-467744