• Abelco/

Årsredovisning, revisionsberättelse samt förslag till fullständiga beslut inför årsstämma 2016-05-12

Fullständiga förslag till beslut, årsredovisning och revisionsberättelse finns nu (28 april 2016) tillgängliga på bolagets kontor under adress Abelco AB (publ), Dinglevägen 81, 456 47 Bovallstrand, på Aktietorget samt på bolagets hemsida www.abelco.se och kommer att skickas till de aktieägare som begär det och uppger sin postadress. Aktieägare som är närvarande vid bolagsstämman har rätt att begära upplysningar från styrelsen och verkställande direktören i enlighet med 7 kap. 32 § aktiebolagslagen.

28 april 2016, Styrelsen i Abelco AB (publ)

Komplettering punkt 9 bolagsstämma

Omval av Nils-Gunnar Aronsson Ordförande,

Jörgen Åkesson ord ledamot,

Mikael Andersson ord.ledamot samt VD

Presentation av ny ledamot i styrelsen

Thore Johansson

En multientreprenör från Brålanda verksam inom bl.a. däck till tunga maskiner sedan 30 år. Förvaltar ett flertal fastigheter samt är delägare och ordförande i Toppfrys AB, en av Sveriges största ärtproducenter. Thore är dessutom verksam inom logistikområdet som delägare i Brålanda Logistikcenter AB. Thore är aktiv i ett antal delägda bolag samt företagsföreningen etc och har mycket gedigen erfarenhet från entreprenörskap och företagande i ledande befattningar.

Bolagsengagemang:

Toppfrys AB                                           Ordf.

Thore Johansson Däck AB                      Ord.led

Brålanda Logistikcenter                           Ordf.

Brålanda vandrarhem o konferens           Ord.led

Fönsterbläcket AB                                  Ord.led

Brålanda Chark                                       Ord.led

Brålanda Galleria Ek för                          Ord.led

Svensk Stall East Herkules HB                Bolagsman

Kort om Abelco

Abelco erbjuder prisvärda gräv-, last- och entreprenadmaskiner samt tillbehör till dessa så som skopor grävsystem och maskinstyrningssystem. Bolagets maskiner tillverkas enligt svenska specifikationer och håller en hög standard. Abelco har även utvecklat Rollertilt - ett produkttillbehör som gör det möjligt att rotera skopan på en grävmaskin i 360 grader.