Genomför riktad emission av 811 112 aktier

Styrelsen i Abelco har idag beslutat, med stöd av årsstämmans bemyndigande, att genomföra en riktad emission om 811 112 aktier till kursen 0,25 SEK per aktie; totalt 202 778 SEK. Emissionen riktas till FrontOffice Nordic AB (publ).
Totalt antal aktier efter emissionen blir 7.500.000, aktiekapitalet blir 750.000kr
Utspädningseffekten är 12,1% Front Office kommer efter detta att inneha 10.8% av kapital och röster.

Kursen i denna riktade emission har satts i förhållande till besparingen som sker jämfört med en företrädesemission på detta belopp. Syftet primärt är att få tillgång till Front Office AB breda kunskap och kontaktnät för att skapa en positiv utveckling för bolaget. Kursen har varit extremt svår att sätta med tanke på aktiens stora rörelser under sommaren, samtidigt som bolagets aktiva verksamhet fram till nu sedan dotterbolaget avvecklades under våren har varit minimal. Med hänvisning till detta har en mycket stor rabatt kunnat motiveras för Front Office AB.

Ägare till mer än 50% av aktierna i Abelco har även låtit meddela att de avser att rösta för ett förslag där Johan Lund, VD och huvudägare i FrontOffice, väljs in som ledamot i styrelsen i Abelco. Styrelsen avser därför att inom kort kalla till extra bolagsstämma för att behandla detta förslag.

”Efter att ha mottagit ett förslag från FrontOffice tidigare denna vecka så har vår styrelse nu fattat beslutet att genomföra en emission riktad till FrontOffice. Den intention som FrontOffice har är att bistå med kunnande, deal-flow och finansiering under den strategiska omstöpningsprocess som vi just nu genomgår. Jag ser FrontOffice som en värdefull partner i denna process.”, säger Mikael Andersson, VD och huvudägare i Abelco.

Eventuella frågor Besvaras av VD Mikael Andersson 0736-333200 eller ordf. NilsGunnar Aronsson 0705-467744