Ledningsförändring

Som framgick i halvårsrapporten 2015-08-28 så väljer VD att avsluta sina uppdrag och Mikael Andersson(grundare och största aktieägare) tar över som VD. Och som ny styrelseordförande blir tidigare styrelseledamot Nils-Gunnar Aronsson.

VD väljer att avsluta sitt uppdrag men kommer i mån av behov konsultera viss tid under en övergångsperiod. Mikael Andersson(grundare och största aktieägare) nuvarande styrelseordförande kommer ta över som VD och styrelsen kommer utse Nils-Gunnar Aronsson som ny styrelseordförande. Sittande vd har ordet: Det har nu gått 1 år sedan jag tackade ja till att börja på Abelco, vilket har varit mycket intensivt och lärorikt på många sätt. Det fanns vid den tiden långt gångna diskussioner om samarbetsplaner om rikstäckande försäljning, vilket skulle ge bolaget en väsentlig ökning av sålda maskiner. Detta var också anledningen till att jag fick frågan att komma till bolaget. Avtalen har på grund av olika anledningar dragit ut på tiden och vi inser att bolagets tidigare ansträngningar och ambitioner att få till återförsäljare tar längre tid än antaget. Förutsättningarna för bolaget och marknaden har kraftigt ändrats senaste 12 månaderna och vi befinner oss i en stark konsolideringssituation. Jag tror bolaget kommer må bra av att ha sin grundare och sanna entreprenör som VD ett tag framöver.

Ytterligare information

Ytterligare information om Abelco lämnas av VD Mikael Andersson, ma@abelco.se 0523-666 000 eller Styrelseordförande Nils-Gunnar Aronsson, 0523-666 000

Kort om Abelco

Abelco erbjuder prisvärda gräv-, last- och entreprenadmaskiner samt tillbehör till dessa, som skopor, grävsystem och maskinstyrningssystem. Bolagets maskiner tillverkas enligt svenska specifikationer och håller en hög standard. Abelco har även utvecklat Rollertilt - ett produkttillbehör som gör det möjligt att vinkla och rotera skopan på en grävmaskin i 360 grader. Abelco är noterat med daglig handel på AktieTorget.se.

Taggar: