Abera Bioscience AB tidigarelägger publicering av Bokslutskommuniké 2023

Abera Bioscience AB (publ) har beslutat att tidigarelägga publiceringen av Bokslutskommuniké för 2023 till fredagen den 9 februari istället för torsdagen den 22 januari som tidigare kommunicerats.

Anledningen till datumändringen är att bolaget bedömer att arbetet med delårsrapporten beräknas bli klart tidigare än planerat.

Abera Bioscience AB är ett svenskt vaccin- och bioteknikbolag som bildades 2012 och är sprunget ur molekylärbiologisk forskning vid Vrije Universiteit Amsterdam och Stockholms universitet. Abera besitter flera egenutvecklade och patenterade plattformsteknologier som möjliggör effektiv utveckling av vaccinkandidater med fleratalet fördelar jämfört med befintliga vacciner, bland annat möjligheten att ge vaccin som nässpray. Utifrån sina plattformsteknologier har Bolaget utvecklat flera vaccinkandidater och fokuserar i dagsläget på två huvudspår pneumokocker och pandemiberedskap. Bolagets huvudkandidat, Ab-01.12, är ett nasalt vaccin mot pneumokocker som förberds för kliniska studier fas 1.