BioStock: Abera Bioscience effektiviserar produktionen av vacciner

Abera Bioscience plattformsteknologi BERA gör det möjligt att snabbt ta fram nya vaccinkandidater. Abera har valt att fokusera på sin vaccinkandidat mot pneumokocker där det finns stort globalt behov ett universellt vaccin och en stor marknad. Dessutom arbetar de med att höja effekten av befintlig forskning inom immunonkologi genom att använda sin plattformsteknologi. För BioStock berättar bolagets vd Maria Alriksson mer om målsättningarna de kommande två åren, nyemissionen om 24,1 Mkr som inleds imorgon och som ska möjliggöra årets milstolpar, samt om noteringen på Spotlight Stock Market som planeras ske under februari.

Läs intervjun med Maria Alriksson på biostock.se:

Detta är ett pressmeddelande från BioStock - Connecting Innovation & Capital. https://www.biostock.se/

BioStock: Abera Bioscience effektiviserar produktionen av vacciner

Citat

Sammanfattningsvis tror jag att Abera, med vår kandidat Ab-01.12, har goda möjligheter att utmana befintliga pneumokockvaccin på världens största vaccinmarknad. Vår plattform öppnar dessutom upp för goda marknadsmöjligheter inom flera sjukdomsindikationer
Maria Alriksson, vd Abera Bioscience