Aberdeen hyr ut 1 400 kvm till Goodyear Dunlop Tires

​Aberdeen Asset Management har hyrt ut 1 400 kvm till Goodyear Dunlop Tires i SEB Trygg Livs fastighet Siktet 5 på Södermalm i Stockholm. Goodyear Dunlop Tires etablerar sitt nordiska huvudkontor i lokalerna.

Fastighetsägaren SEB Trygg Liv har nyligen genomfört en totalrenovering av Siktet 5, som omvandlats från en industrifastighet till moderna kontor med effektivt energianvändande. Fastigheten är idag Green-Building-klassificerad.

- Efterfrågan är stor på de moderna kontorslokaler vi kan erbjuda på Rosenlundsgatan. Sedan årsskiftet har närmare 3 000 kvm kontrakterats i Siktet 5. Fastighetens miljöklassning och de effektiva kontorslösningar som är möjliga att skapa för våra hyresgäster är två anledningar till framgången, säger Erik Skalin, uthyrningsansvarig på Aberdeen Asset Management.

Goodyear Dunlop Tires ombud vid förhandlingen var Colliers International.

Erik Skalin
Uthyrningsansvarig, Aberdeen Asset Management
E-post: erik.skalin@aberdeen-asset.com

Marita Loft
Head of Real Estate Investment Management, SEB
E-post: marita.loft@seb.se

Gamla Livförsäkringsaktiebolaget SEB Trygg Liv är fastighetsägare till en portfölj bestående av fastigheter i Sverige och London med ett totalt värde av 17,1 miljarder.

Aberdeen Asset Management är ett oberoende internationellt kapitalförvaltningsföretag. På fastighetssidan förvaltar Aberdeen cirka 250 miljarder kronor genom fondprodukter och förvaltningsmandat, varav ca 23 miljarder kronor i Sverige.